آمادگی آذربایجان غربی برای میزبانی از ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی

استاندار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی آمادگی میزبانی از ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از استانهای شمالی و‌شمال غرب کشور را دارد .

استاندار آذربایجان غربی در شهرستان نقده در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه آمادگی میزبانی از ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از استان های شمالی و‌ شمال غرب کشور را داریم اظهار کرد: سال گذشته در نخستین سال بازگشایی مرز تمرچین برای زائران اربعین حسینی ۶۷ هزار نفر در مدت ۲۰روز از این مرز تردد کردند و امسال پیش بینی می کنیم میزبان ۵۰۰ هزار زائر باشیم .

محمد صادق معتمدیان ادامه داد: طبق برنامه ریزیهای انجام شده با توجه به آب و هوای مطلوب و فاصله نزدیک تمرچین تا سامرا و کربلا  زائران استانهای شمالی و‌شمال غرب کشور از تمرچین تردد کنند .

وی با بیان اینکه استان آمادگی لازم و کامل برای میزبانی از زائران اربعین حسینی را دارد تصریح کرد: با اعتبارات مناسبی که تخصیص داده شده است عملیات تکمیل زیر ساخت ها در بخش راهسازی و ایمن سازی و هم چنین خدمات اسکان و بهداشتی و درمانی در حال اجرا است .

استاندار آذربایجان غربی به ساماندهی راه‌های منتهی به مرز تمرچین در سطح استان نیز اشاره کرده و افزود: هماهنگی‌های لازم با دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان برای فراهم سازی شرایط سفر ایمن برای زائران عتبات عالیات انجام شده است.

معتمدیان همچنین با تاکید بر تامین حداکثر امکانات رفاهی برای زائران اربعین حسینی، تصریح کرد: برنامه ریزی و تدابیر لازم برای اسکان، تغذیه و تدارک خدمات بهداشتی و حمل و نقل زائران عتبات عالیات در طول مسیر تردد انجام شده است.

مقام ارشد اجرایی استان همچنین با اشاره به تصمیمات ستاد مرکزی اربعین برای سال جاری، خاطرنشان کرد: ستاد اربعین آذربایجان غربی از دو ماه پیش در استان راه اندازی شده و شاهد فعال شدن کمیته ها، آماده سازی زیرساخت‌ها و ابلاغ اعتبارات لازم هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.