خوی، شهر پیشتاز طرح ملی فیبر نوری

اجرای طرح ملی فیبر نوری با سرمایه گذاری ۲۳۰ میلیارد تومانی در شهر خوی آغاز شد.

  طرح ملی فیبر نوری برای اولین بار در شمال غرب کشور به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی با سرمایه گذاری ۲۳۰ میلیارد تومانی شرکت صبانت در شهر خوی کلنگ زنی شد. 

آئین کلنگ زنی طرح ملی فیبر نوری با حضور مدیرکل امور شهری و شورا‌های استان، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان، مدیرعامل شرکت صبانت، امام جمعه شهرستان، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار خوی و سایر مسئولین استانی و شهرستانی در محل شهرداری خوی برگزار شد.

 نائب رئیس شورای اسلامی شهر خوی گفت: با حمایت دولت سیزدهم در زمینه دسترسی ۸۰ درصد خانوار‌ها و ۱۰۰ درصد کسب و کار‌ها تا پایان دولت به فیبر نوری شهری، شورای شهر و شهرداری خوی به صورت جدی وارد عمل شده و اجرای ۸۰ کیلومتر فیبر نوری با سرمایه‌گذاری ۲۳۰ میلیارد تومانی شرکت صبانت را تصویب و با حمایت کامل مدیریت شهری امروز به فاز اجرایی درآمد. 

محمد صادق نژاد افزود: با اجرای طرح ملی فیبر نوری در شهر خوی، شاهد اتصال ۶۰ نقطه شهرداری خوی به طول ۲۵ کیلومتر و به ارزش ۲۵ میلیارد تومان خواهیم بود. 

وی خاطر نشان کرد: اعضای شورا و شهرداری خوی گام‌های مثبتی در راستای محقق کردن شهر هوشمند برداشته است و امیدواریم با اجرای چنین طرح‌هایی، ضمن حمایت از کسب و کار‌ها، مردم شهر خوی از سرعت بالای اینترنت ثابت بهره‌مند شوند. 

امیر جوان کیا مدیرکل امور شهری استانداری آذربایجان غربی  نیز گفت: با حمایت دولت سیزدهم امروز طرح ملی فیبر نوری برای اولین بار در شمالغرب کشور، در استان آذربایجان غربی کلنگ زنی می‌شود. 

وی افزود: ایجاد شبکه فیبر نوری در دسترسی به اطلاعات امن و سریع و جامع محور، یکی از الزاماتی است که در دستور کار دولت است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی نیز در آئین کلنگ زنی گفت: شهر خوی در سال‌های گذشته نیز پیشرو در اجرای طرح‌های ملی بوده و این مسئله باعث شد تا امروز برای اولین بار در شهرستان خوی شاهد اجرای طرح ملی فیبر نوری باشیم.

قاسم جلیلی نژاد اظهار کرد: در حال حاظر در سطح کشور ۱۳ درصد از مردم از اینترنت ثابت استفاده می کنند و تنها ۳ درصد از این آمار شامل فیبر نوری می باشد و در استان نیز فقط ۱ درصد می‌باشد. 

وی افزود: در دهه‌های گذشته متاسفانه اکثر اعتبارات صرفاً به جهت ارتقاء اینترنت همراه هزینه می‌شد، ولی رویکرد جدید این دولت پوشش ۱۰۰ درصد کسب و کار‌ها و ۸۰ درصد خانوار‌ها از فیبر نوری است که در تلاش هستیم تا پایان این دولت اجرایی شود. 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: کیفیت فعلی سرعت اینترنت اصلا قابل قبول نیست و در همین راستا نیز شبانه روز در تلاش هستیم تا در کنار سرعت، کیفیت اینترنت را هم افزایش دهیم و لذا شهرستان خوی نیز در این امر پیشتاز هست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.