یادواره شهدا در مکه برگزار شد

یادواره شهدا با ادای احترام حجاج ایرانی به مقام شامخ شهدا در مکه مکرمه برگزار شد.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی حج، در یادواره شهدا که با حضور زائران ایرانی یکشنبه شب (۱۸ تیر) درهتل سنود العزیزیه برگزار شد تلاوت آیاتی ازکلام الله مجید درارتباط با جایگاه شهید و شهادت در قرآن توسط حاج علی اکبر کاظمی قاری ممتاز کشورمان فضایی معنوی به این مراسم بخشید و با نوحه خوانی و روضه خوانی حاج عباس حیدرزاده ذاکراهل بیت در وصف شهدا ادامه یافت.

سخنران این یادواره حجت الاسلام حسن قائمی کارشناس فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری بود که با گرامدیشت یاد و خاطره شهدا با استناد به آیات و روایات به مقام شهید اشاره کرد و درباره ارزش و فضیلت شهید و شهادت و ویژگی‌های شهدا سخن گفت.

وی اخلاص، توکل به خدا، دشمن شناسی و ایمان به ولایت و امام را از ویژگی‌های شهدا برشمرد وافزود: شهدا در حریم الهی محرم شدند و غیر خدا را به حریم دلشان راه ندادند و خدا نیز زندگی جاودانه به آنان هدیه کرد. این یادواره در بزرگداشت ۳۳ تن از شهدای دفاع مقدس و منا برگزار شد که بستگانشان زائران کاروان‌های خوزستان، فارس، گیلان و خراسان رضوی هستند که درهتل سنودالعزیزیه اسکان دارند.

برپایه این گزارش، یکی از برنامه‌های فرهنگی - مذهبی بعثه مقام معظم رهبری برای ایام حج، محافل انس و معرفت است که در مکه مکرمه و مدینه منوره برگزار می‌شود. در محفل انس و معرفت عصر روز گذشته در هتل زهره السعد که با قرائت قرآن حاج علی کبیری و مداحی حاج عباس حیدرزاده همراه بود، حجت الاسلام محمد علی اخویان مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری به تبیین آثار و برکات حج پرداخت.

وی رشد آگاهی، علم و معرفت را از برکات حج عنوان کرد و گفت: در این سفرمعنوی صلح و آشتی بین زائر و خداوند برقرار شده و باید تلاش کند که با وسوسه‌های شیطان آن را از دست ندهد. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۹ تير ۱۴۰۲
حادثه منا یک حادثه بود نه محل جنگ و دفاع
آخرین اخبار