۲۰ بهمن به عنوان روز چهارمحال و بختیاری در تقویم ثبت شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از اصلاح روز چهارمحال و بختیاری در تقویم رسمی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: ۲۰ بهمن با توجه به شاخصه‌هایی که برای استان دارد به عنوان روز چهارمحال و بختیاری تثبیت شد.

پیام احمدی با اشاره به نام‌گذاری روزی به‌نام استان چهارمحال و بختیاری در تقویم گفت: در دوره جدید شورای فرهنگی عمومی کشور مسئله به صورت جدی‌تر مورد توجه قرار گرفت و روز‌های استان‌ها را از شورای فرهنگی عمومی هر استان مطالبه کردند تا روزی را مشخص کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: شورای فرهنگی عمومی چهارمحال و بختیاری سال‌های قبل روز ۲۰ بهمن را برای نام‌گذاری جمع‌بندی کرده بود و این روز اعلام شد، مطابق آن شورای فرهنگی عمومی کشور هم ۲۰ بهمن را که خواست استان بود به‌نام روز چهارمحال و بختیاری مصوب کرد و برای تایید نهایی این موضوع باید در شورای انقلاب فرهنگی مورد بحث و بررسی می‌گرفت.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: بحث‌های مفصلی در شورا انجام شد و در نهایت ۳۱ اردیبهشت‌ماه روز شهرکرد را شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز چهارمحال و بختیاری نام‌گذاری کرد که موجب اعتراض از جانب نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری و شهر شهرکرد شد.

احمدی در ادامه افزود: این مسئله نیاز به پیگیری داشت، پیگیری‌هایی صورت گرفت و رفت و برگشت‌هایی در سطح شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد، با نامه‌نگاری که توسط مجمع نمایندگان، استاندار و امام جمعه شهرکرد صورت گرفت مراتب اعتراض به این نام‌گذاری به ریاست جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی منعکس شد.

وی ادامه داد: بعد از آن هم رفت و آمد‌هایی توسط بعضی از نخبگان و اهل فن استان انجام شد از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام که در دیدار با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع را منعکس کردند و دیدار‌هایی که بعضی از نمایندگان انجام داده بودند نهایتا موضوع مجدد در صحن شورای انقلاب فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اعتراض و دلایل استان برای نام‌گذاری پیگیری شد که مهمترین دلیل اعلام رهبر انقلاب بود که در ۲۰ بهمن با توجه به شاخصه‌هایی که دارد یک روز خاص برای چهارمحال و بختیاری است نهایتا شورای عالی انقلاب فرهنگی هم موضوع را مورد بررسی قرار داد و ۲۰ بهمن به عنوان روز چهارمحال و بختیاری تثبیت شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم ما در سال ۱۴۰۲ بتوانیم این روز را ویژه‌تر از سال‌های گذشته گرامی بداریم و در تقویم سال ۱۴۰۳ این روز را به عنوان روز چهارمحال و بختیاری ثبت کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار