درآمد پایدار با احداث پنل های خورشیدی برای افراد کم بضاعت

سرپرست فرمانداری شهرستان گرگان گفت: احداث پنل های خورشیدی هم به نفع مردم و هم به نفع دولت است.

اسماعیل نادری سرپرست فرمانداری شهرستان گرگان در جلسه بررسی روند اجرای طرح احداث پنل‌های خورشیدی  گفت: سوخت‌های فسیلی تهدیدی است برای محیط زیست و همچنین پیامد‌های منفی مستقیم بر جوامع محلی دارد، از این رو می‌توان با جایگزین کردن انرژی‌های تجدید پذیر مانند انرژی خورشید از این تهدید‌ها کاست.

او ادامه داد: احداث پنل‌های خورشیدی برای رفع محرومیت در روستا‌های محروم، کشاورزانی که زمین کشاورزی ندارند و در دهک‌های پایین ۱ تا ۵ قرار دارند و با کمبود آب روبرو هستند فرصت مناسبی برای افزایش درآمد سرانه می‌باشد.

او  افزود: به دلیل نیاز به حداقل ۷۰ متر فضای پشت بام برای قرار گرفتن پنل‌های خورشیدی، پیشنهاد می‌شود به طور پایلوت یک یا دو روستا به صورت مزرعه پنل‌های خورشیدی و دیگری به صورت کف بام اجرایی شود.

سرپرست فرمانداری مرکز استان گفت: در زمینه اطلاع رسانی و تبلیغات ضروری است با برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه دهیاران و ساخت تیزر و ویدیو از مراحل نصب و بهره برداری از پنل‌های خورشیدی، روستاییان از مزایای این طرح آگاه شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۱۵:۱۳ ۱۹ تير ۱۴۰۲
5 ماه کمیته امداد آزادشهر پنل ها رو در روستاها نصب کرده ولی بعلت تامین نکردن کنتور و سایر تجهیزات مورد نیاز جهت راه اندازی . همچنان این پنل ها بلا استفاده روی بام ها مانده و اقساط وام اونها هم شروع شده . هیچ کسی هم پاسخگو نیست کمیته امداد میگه تقصیر اداره برق هست
اداره برق هم میگه تقصیر .......