مقام اوکراینی: روسیه نیمی از زیرساخت‌های انرژی اوکراین را از بین برده است

وزیر انرژی اوکراین اعلام کرد که حملات روسیه به نیمی از زیرساخت‌های انرژی اوکراین آسیب رسانده است.

«ژرمن گالوشنکو» وزیر انرژی اوکراین در مصاحبه با تلویزیون ملی این کشور با بیان آن‌که حملات روسیه به نیمی از زیرساخت‌های اوکراین آسیب رسانده است، اعلام کرد برخی از تأسیسات هم برای همیشه از کار افتاده‌اند.

این مقام اوکراینی در ارائه خلاصه‌ای از نتایج حملات موشکی روسیه به اوکراین گفت: «مقامات اوکراینی بین ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲ تا ۹ مارس ۲۰۲۳، ۲۷۱ حمله ثبت کردند. ۵۰ درصد کل سیستم شبکه برق، از جمله سیستم تولید و سیستم انتقال، مورد اصابت حملات روسیه قرار گرفته است. متأسفانه برخی از تأسیسات به طور کامل تخریب شده و قابل بازسازی نیست.»

گالوشنکو همچنین اعلام کرد که بزرگترین کمپین تعمیرات در اوکراین آغاز شده است و افزود: «مقیاس تخریب بسیار زیاد است و ما وظیفه داریم تا فصل گرما تا آن‌جا که ممکن است بازسازی کنیم. بانک جهانی خسارات وارده به زیرساخت‌های انرژی را ۱۱ میلیارد دلار برآورد کرده است، اما از این رقم هم بیشتر است، زیرا آن‌ها حملاتی که پس از ارزیابی‌شان انجام شد را در نظر نمی‌گیرند.»

پیش‌تر اواخر ماه مه، گالوشنکو افزایش تعرفه‌های انرژی را اعلام کرده بود و با اشاره به به حملات روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین و از دست رفتن کنترل نیروگاه زاپروژیا گفت که کی‌یف قادر به ارائه تخفیف در زمینه انرژی نیست.

روسیه پس از انفجار مرگبار اکتبر گذشته در پل کریمه حملات موشکی به تأسیسات انرژی اوکراین را به طور قابل توجهی افزایش داد. مسکو حمله به پل کریمه را با سازماندهی سرویس اطلاعاتی کی‌یف ارزیابی کرده بود. البته اوکراین این ادعا را رد کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۸ تير ۱۴۰۲
خوب کاری کرد ... دمش گرم ... خدارو شکر :))

انشالله کل اوکراین :))
آخرین اخبار