مهم‌ترین راهبرد دولت، رسیدگی به سفره‌های مردم باشد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت نظارت بر بازار برای تثبیت وضعیت معیشتی مردم گفت: مهم‌ترین راهبرد در وزارت صنعت، معدن و تجارت باید رسیدگی به سفره‌های مردم باشد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت : اگر توسعه اقتصادی بیش از امروز نیز باشد، بازهم تا زمانی که مردم در سفره‌هایشان احساس نکنند، سود به حال هیچ‌کس نخواهد داشت.

وی افزود: از تنظیم بازار گرفته تا پیشگیری از سود‌های نامشروع سوداگران، همگی در حوزه اختیارات صنعت، معدن و تجارت تعریف می‌شود.

نماینده  ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به آیه ۲۲ سوره مبارکه احزاب خاطرنشان کرد: در جریان جنگ خندق، زمانی که لشکر‌های بزرگی از کفار و مشرکین، مسلمانان را محاصره کرده بودند، قرآن کریم وضع حال مؤمنین را این‌گونه توصیف کرده که می‌گفتند «هذا ما وَعَدَنَا الله وَ رَسوله وَ صَدَقَ الله وَ رَسُوله» یعنی این وعده خدا و پیامبر او بوده که همه قوای کفر را در برابر ما متحد و همه را به یکباره به زانو درآورد تا قدرت اسلام ثابت شود.

وی ادامه داد: این وضع مشابهت زیادی با شرایط کنونی ما نیز دارد، زیرا امروز از طرف همه آن‌هایی که خود را ابرقدرت عالم می‌دانند، ایران اسلامی محاصره شده و در این شرایط، سرمایه اصلی نظام، وجود عناصر مخلص و مبتکری است که در عرصه‌های مدیریتی، گره‌گشای کار مردم باشند و با خلاقیت خود، راه چاره برای نابسامانی‌های اقتصادی کشور بیندیشند.

نماینده  ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: همه آبرو و اعتبار نظام اسلامی به این است که پرچم امام زمان (عج) را در جهان پرفسق و گناه امروز به اهتزاز درآورده و از این جهت، همه مسئولیت و تکلیف شما نیز همین است که آبروی نظام را حفظ و امید مردم را برآورده کنید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز نیز در ادامه این جلسه گفت: در حوزه خودرو، مسلم است که مردم از شرایط موجود ناراضی هستند. بنده در نشست با صنعتگران هم تأکید کردم که ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای وجود دارد، اما عوامل مختلفی باعث شده تا امروز به‌عنوان نمونه، قیمت معمولی‌ترین خودرو‌های داخلی از حد معقول بسیار بیشتر باشد.

عباس علی‌آبادی ابراز کرد: امروز ما افتخارآمیزترین مصنوعات ممکن را به کشور‌های مختلف و حتی کشور‌های اروپایی صادر می‌کنیم. مسئله صادرات توربین‌های گازی و ۲۰۰ کالای راهبردی به کشور‌های جهان در اوج تحریم‌ها، موضوعی است که نشان از ظرفیت صنایع ما دارد و در این شرایط، قیمت خودروی داخلی که به‌ناحق به ۳۰۰ میلیون تومان رسیده، امری نیست که برای ما و مردم قابل‌قبول باشد. وزارت صمت برای حل این مسئله برنامه‌ریزی دارد و امیدواریم تا در سایه هماهنگی با مجلس، این مهم محقق شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.