تعیین تکلیف و ساماندهی اراضی محدوده شهرها در آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در اجرای طرح‌های مسکن و ساماندهی توسعه، اراضی محدوده شهری تعیین تکلیف و ساماندهی می شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در دوازدهمین جلسه شورای تامین مسکن استان اظهار کرد: در داخل شهر ارومیه حدود یک‌هزار هکتار زمین داریم که خالی بوده و به نوعی احتکار شده که در راستای اجرای طرح‌های مسکن و ساماندهی توسعه شهری این اراضی تعیین و تکلیف می‌شوند.

سید محسن حمزه‌لو، شناسایی واحد‌های خالی از دیگر موارد مورد پیگیری است که برای جلوگیری از احتکار واحد مسکونی با جدیت اجرایی می‌شود تا بازار مسکن در آذربایجان‌غربی ساماندهی گردد.

وی گفت: بر اساس آمار‌های سرشماری نفوس مسکن در سال ۱۳۹۵، حدود ۶۷ هزار واحد مسکونی خالی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۲۵ هزار ۷۰۰ واحد مسکونی مربوط به شهر ارومیه است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ساماندهی بنگاه‌های املاک از دیگر مسائل مورد توجه در ساماندهی بازار مسکن است و عملکرد مشاوران املاک تحت نظارت ناظران ویژه قرار می‌گیرد، اضافه کرد: ساماندهی مشاوران املاک طی روز‌های آینده آغاز می‌شود و اقدامات لازم در خصوص بنگاه‌های فاقد پروانه اعمال خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در خصوص روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی، گفت: ۳۴ هزار متقاضی واجد شرایط نهضت ملی مسکن در این استان وجود دارد و تاکنون برای ۳۰ هزار نفر تخصیص زمین صورت گرفته است.

حمزه‌لو با اشاره به افزایش تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، افزود: تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن ۵۵۰ میلیون تومان شده و نرخ سود بانکی تسهیلات مسکن نیز از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.