کشت محصولات علوفه‌ای در ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی زراعی فارسان

۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان فارسان به کشت انواع محصولات دیم از جمله گندم، جو، نخود و محصولات علوفه‌ای اختصاص یافته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی و نماینده طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان به همراه مدیر و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان فارسان و مسئول مرکز جهاد کشاورزی جونقان؛ از وضعیت روند برداشت مزارع طرح جهش تولید در دیمزار‌های بخش جونقان از توابع شهرستان بازدید کردند. 

شیرزاد کرمی مدیر جهاد کشاورزی فارسان گفت: بیش از ۲ هزار ۱۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت انواع محصولات دیم از جمله گندم، جو، نخود و محصولات علوفه‌ای اختصاص یافته است که ۱۰۰۰ هکتار از آن در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها ثبت می‌باشد. 


بیشتر بخوانید


روح اله سعیدی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان داشت: سطح زیر کشت گندم آبی استان ۲۱ هزار هکتار و گندم دیم ۳۸ هزار هکتار بوده که از زمان آغاز خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری تاکنون حدود ۲ هزار تن گندم توسط مراکز خرید در سطح استان از کشاورزان خریداری شده است. 
 
وی افزود: یش‌بینی می‌شود امسال بتوانیم بیش از ۴۳ هزار تُن محصول گندم از کشاورزان استان خرید تضمینی داشته باشیم. 

آقای سعیدی یادآور شد: همچنین امسال تا پایان فصل برداشت پیش‌بینی می‌شود در حدود ۱۰۰ هزار تُن گندم از سطح اراضی استان برداشت شود. 

آقای نوربخشیان نماینده جهش تولید در دیمزار‌های استان نیز گفت: طرح جهش تولید در دیمزار‌ها یکی از اهداف جهادکشاورزی بوده که این طرح باعث افزایش عملکرد و توسعه کشت انواع محصولات دیم خواهد شد.

وی اضافه کرد: در طرح مذکور تفاهم نامه‌ای بین وزرات جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در دیمزار‌های سطح استان انجام شده و از این حیث در شهرستان فارسان نیز هزار هکتار در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها ثبت گردیده است. 

لازم به توضیح است؛ شهرستان فارسان با دارا بودن ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی دیم و آبی قطب زراعت استان محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار