رسیدگی به مشکلات ایثارگران از اولویت‌های دستگاه قضایی است

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری، در نشست با مسئولان دفاتر حمایت از ایثارگران در دادگستری و سازمان تابعه قوه قضائیه رسیدگی و رفع مشکلات ایثارگران را یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی استان عنوان کرد.

محمد رزم رئیس کل دادگستری استان در این نشست با بیان اینکه جانفشانی‌ها و دلاورمردی‌های شهدا و ایثارگران موجب ماندگاری و اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت در کشور شده است اظهار کرد: آشنایی نسل جوان جامعه با رشادت‌ها و ازخود گذشتگی‌های ایثارگران نقش به سزایی در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان و معاندین دارد. 

وی افزود: امروز اقتدار و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون خون شهدا و مجاهدت‌های رزمندگان اسلام در دوره‌های مختلف انقلاب اسلامی است و بر این اساس آشنایی نسل جوان جامعه با سیره شهدا و ایثارگران در حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت نقش به سزایی دارد. 

رزم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم پاسداری از خون شهدا و تبیین مفهوم ایثار و شهادت در جامعه گفت: در کلام رهبر معظم انقلاب بزرگداشت شهدا و ایثارگران برای آینده کشور و انقلاب ضروریست و لذا می‌توان گفت که تداوم سرافرازی و عزت کشور در گرو پاسداشت و پاسداری از مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان است.


بیشتر بخوانید


گفتنی است در این نشست با تأکید رئیس کل دادگستری استان مصوب شد وصیت نامه شهدای مرتبط با دستگاه قضایی استان جمع آوری و از مطالب گرانبهای آن‌ها در سربرگ نامه‌های اداری استفاده شود. 

همچنین مقرر شد در حوزه‌های قضایی شهرستان، دفاتر رسیدگی به امور ایثارگران تشکیل گردد. در این نشست با توافق و تأکید اعضا مقرر گردید کلیه امور حقوقی و قضایی ایثارگران در شعب ویژه شورا‌های حل اختلاف رسیدگی گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.