بیش از ۲ میلیون راس دام در لرستان برای مقابله با طاعون واکسینه شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: تعداد ۲ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۷۷۵ راس دام اهلی در مقابل طاعون نشخوار کنندگان کوچک(ppr) در لرستان واکسینه شد.

 علی سالاروند گفت: این اقدام در سطح روستاها و مناطق عشایری با اولویت، دام‌های داخل و حاشیه مناطق تحت مدیریت محیط زیست لرستان به همت دامپزشکی استان و در راستای پیگیری و برگزاری کارگاهای آموزشی در جلوگیری از بروز بیمارهای طاعون نشخوار کنندگان کوچک انجام شده است.

سالاروند گفت: علاوه بر واکسیناسیون دام‌های اهلی که در مناطق موجود هستند اقداماتی از قبیل جلوگیری از ورود دام‌های اهلی به ارتفاعات و زون‌های امن مناطق حفاظت شده استان به منظور انجام اصولی حفاظت از حیات وحش در مقابل بیماری‌های مشترک دام‌های اهلی و حیات وحش انجام شده است.
وی افزود: وجود آبشخورها در مناطق یکی از راه‌های تماس دام‌های اهلی با حیات وحش مناطق است که در این مورد نیز اقدامات موثری در جهت جلوگیری از ورود دام‌های اهلی به آبشخورهای حیات وحش و همچنین ضد عفونی آن‌ها صورت می‌گیرد.
سالاروند از همه دامداران استان بخصوص دامداران روستاهای داخل و حاشیه مناطق خواست ضمن واکسیناسیون هر ساله دام‌ خود از ورود دام‌های به زون های امن مناطق و آبشخورهای حیات‌وحش در جهت جلوگیری از بروز و انتقال بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک( ppr) خودداری و به توصیه کارشناسان و محیط‌بانان در این خصوص عمل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.