انجام ۱۱۲ هزار ماموریت به همت نیروهای اورژانس ۱۱۵ پارسال در گلستان

نیروهای فوریت های پزشکی ۱۱۵ گلستان پارسال تعداد ۱۱۲ هزار ماموریت و سه‌ماهه اول امسال ۳۰ هزار ماموریت انجام دادند.

محمد جواد مقسمی رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی گلستان امروز در نشست خبری اعلام کرد: سال گذشته ۴۰۰ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ برقرار شد که از این تعداد ۱۱۲ هزار ماموریت انجام شد و بقیه با توصیه‌های پزشکی و درمانی برطرف شد.

او افزود: این تماس‌ها در سه ماهه اول امسال هفت هزار مورد بوده که یک سوم این تماس‌ها منجر به ماموریت و انتقال فرد به بیمارستان شد.

مقسمی افزود: با توجه به تماس‌های انجام شده در سه‌ماهه اول امسال پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال حدود ۵۰۰ هزار تماس ثبت شود.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گلستان درخصوص مزاحمت تماس به اورژانس ۱۱۵ ادامه داد: متاسفانه سال گذشته تعداد ۱۵ هزار و ۹۰۹ تماس و در سه ماهه اول امسال ۵ هزار و ۲۸ مزاحمت تماس به این مرکز گزارش شده که بیشتر مزاحمت‌ها قشر نوجوان و جوان بوده و بیشتر ساعات تماس بین ۱۷ عصر تا ۲۳ شب انجام می‌شود و در برخی از روز‌ها تعداد مزاحمت تماس به ۵۰ مورد می‌رسد.

مقسمی گفت: اورژانس ۱۱۵ استان در سال گذشته تعداد ۱۹ هزارو ۶۲۱ و سه ماهه اول امسال ۵ هزار و ۱۲۶ حادثه ترافیکی را نیز در استان را پوشش داده است.

او بیان کرد: در حال حاضر اورژانس هوایی استان در فرودگاه بین‌المللی گرگان مستقر بوده و یکی از برنامه‌های سه سال آینده اورژانس استان احداث پایگاه امداد هوایی در زمینی به مساحت یک و نیم هکتار است.

مقسمی ادامه داد: پد بالگرد اورژانس در چند نقطه استان مانند آزادشهر، گرگان، جلین و ... نقطه‌گذاری شده و تا کنون نماینده مردم شهرستان‌های آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، خیران پای کار آمده و برای احداث این پایگاه در نگین‌شهر اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گلستان ابراز کرد: در حال حاضر چهار دستگاه موتورلانس دو دستگاه در گرگان، یک دستگاه در بندرترکمن و یک دستگاه در گنبدکاووس با تمامی تجهیزات لازم مستقر شده تا کار امدادرسانی سریع را در مکان‌هایی که آمبولانس قادر به ورود نیست انجام دهند.

او یادآور شد: سال گذشته تعداد ۲۴۱ مورد و سه ماهه اول امسال تعداد ۲۲۰ مورد حادثه توسط موتورلانس امدادرسانی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.