پرداخت معوقات کارگری ،اشتغالزایی و اخراج نکردن کارگران شروط اصلی دادگستری برای حمایت از واحدهای تولیدی

اعضای خانه کارگر و تعدادی از نمایندگان جامعه کارگری استان امروز در دیدار با رئیس کل دادگستری گلستان ، خواستار حمایت دستگاه قضایی از جامعه کارگری استان شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان در این دیدار با اشاره به نقش محوری کارگران در تولید گفت: در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، شروط اصلی ما در حمایت از واحد‌های تولیدی، اشتغالزایی، پرداخت معوقات کارگری و اخراج نکردن کارگران است.

حیدر آسیابی با تاکید بر این که حمایت ما از واحد‌های تولیدی برای از بین نرفتن فرصت‌های شغلی است افزود: خوشبختانه در این زمینه دادگستری استان از استان‌های پیشرو و موفق کشور است و ارتباط تناتنگی با بخش تولید و فعالان این بخش داریم.

آسیابی ادامه داد: هفته گذشته در رامیان واحد تولیدی را افتتاح کردیم که اگر حمایت‌های سالیان قبل دستگاه قضایی استان نبود، صاحبان آن موفق به ادامه تولید و توسعه کارخانه‌های خود نمی‌شدند و امروز شاهد فعالیت ۸۶۰ نفر کارگر توسط کارآفرینان این واحد تولیدی هستیم.

این مقام ارشد قوه قضاییه در استان گلستان با اشاره به مطالبات بخش کارگری گفت:خوشبختانه جامعه کارگری استان، مطالبات خود را از مسیر‌های قانونی دنبال می‌کند و تجربه هم نشان داده است پیگیری مطالبات از مسیر‌های غیرقانونی، آب به آسیاب دشمن ریختن است.

حیدر آسیابی افزود: در دادگستری گلستان همه تلاش خود را برای تحقق مطالبات کارگران در بُرش استانی به کار می‌گیریم و مباحث مربوط به کلان کشوری را با رایزنی با نمایندگان مجلس پیگیری می‌کنیم.

حمایت دادگستری استان برای تحقق مطالبات کارگران، مسائل مربوط به بیمه تامین اجتماعی، مشکلات بازنشستگان و اختصاص شعبه شورای حل اختلاف ویژه کارگری از جمله درخواست‌های طرح شده اعضای خانه کارگر استان در دیدار امروز بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.