مخالفت سازمان ملل با استفاده از سلاح‌های خوشه‌ای

دبیرکل سازمان ملل متحد دیروز جمعه به موافقت آمریکا با ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین واکنش نشان داد.

دبیرکل سازمان ملل متحد دیروز جمعه در واکنش به موافقت آمریکا با ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین گفت: «گوترش نمی‌خواهد شاهد ادامه استفاده از بمب‌های خوشه‌ای باشد».

 به گزارش سی سی تی وی، فرحان حق، معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفت: «دبیر کل از کنوانسیون مهمات خوشه‌ای که همانطور که می‌دانید ۱۵ سال پیش تصویب شد، حمایت می‌کند و از کشور‌ها می‌خواهد که مفاد آن کنوانسیون را رعایت کنند؛ بنابراین او نمی‌خواهد استفاده از مهمات خوشه‌ای در میدان جنگ ادامه یابد».

کنوانسیون مربوط به مهمات خوشه‌ای که توسط بیش از ۱۰۰ کشور تصویب شده است، استفاده از بمب‌های خوشه‌ای را ممنوع می‌کند.

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که دولت بایدن برای کمک به اوکراین در درگیری نظامی با روسیه، مهمات خوشه‌ای در اختیار این کشور قرار خواهد داد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز جمعه گفت: این اتحادیه درباره این کنوانسیون موضعی اتخاذ نمی‌کند و خاطرنشان کرد این تصمیمی است که اعضا به تنهایی اتخاذ خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۱۸ تير ۱۴۰۲
سازمان ملل کیلو چنده ؟!

دنیا جنگله !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۷ تير ۱۴۰۲
از آنجا که درگیری مابین اوکراین و روسیه حاکی از تقابل نبرد سیاسی و بین المللی بین دو قطب بلوک غرب و شرق میباشد لذا کلیه کشورهای که در این رابطه مشارکت در تتش بعنوان طرفدار یکی از این دو قطب دارتد و کلیه کشورهائی که به طرفین دعوا و جنگ کمک مالی و تسلیحاتی نموده اند بعنوان عضوی از طرفین دعوا و جنگ محسوب میشوند و از آنجا که ساختار سیاسی شورای امنیت سازمان ملل برای صلح جهانی و حضور اعضایش در نهایت بی طرفی است لذا هیچکدام از این کشورهای متقابل در این رویکرد نظامی حق رای و قضاوت ندارند و فقط کشورهای بیطرف که هداف آنها در این حضور عدالت و برقراری صلح است حق رای دارند و همه کشورهای که در این جنگ تحت هر گونه شرایط و وضعیتی به طرفین جنگ کمک کرده بعنوان طرفین جنگ محسوب میشوند و اجازه حضور برای پاسخگوئی به شورای امنیت دارند اما حق رای به هیچ وجه ندارند
آخرین اخبار