امروز، آخرین مهلت ثبت‌نام در رویداد فناوری اطلاعات

رئیس هیئت مدیره نصر تهران گفت: هدف روز فناوری اطلاعات، رساندن اطلاعات مربوط به این حوزه به همه مردم است.

حسین اسلامی، رئیس هیئت مدیره نصر تهران نشست خبری هیئت مدیره سازمان نصر تهران در آستانه روز ملی فناوری اطلاعات درباره رویداد فناوری اطلاعات گفت: ۲۲ تیر هم‌زمان با سالروز تولد «محمد بن موسی خوارزمی» به عنوان «روز فناوری اطلاعات نامگذاری شده است. مخاطب این رویداد تمام مردم هستند و هدف روز فناوری اطلاعات، رساندن اطلاعات مربوط به این حوزه به همه مردم است. 

او گفت: سعی می‌کنیم علی‌رغم کاستی ها و موانع، این روز را جشن بگیریم.

او با تاکید بر اینکه فناوری نقش بسیاری در زندگی امروزه ما دارد گفت: فناوری اطلاعات سبک زندگی ما را کاملا دچار تغییرات شگرفی کرده اما هنوز نتوانستیم در اقشار مختلف این درک را ایجاد کنیم که اگر دنبال اشتغال، واردات و سرمایه‌گذاری هستید در این حوزه وارد شوید، چرا که واردات این حوزه حیاتی است.

او اضافه کرد: این روز، روز خاص عموم مردم برای آشنایی با فناوری اطلاعات است‌.

اسلامی همچنین درباره نمایشگاه الکامپ امسال گفت: نمایشگاهی که امسال داشتیم بعد از چند سال برگزار شد و تخصصی تر بود، از نظر استقبال و بازخورد کمتر از سال‌های قبل نبود بلکه بیشتر هم بود.

رضا قربانی، عضو هیات مدیره سازمان نصر درباره الکامپ توضیح داد: در نظر داشتیم در نمایشگاه الکامپ امسال، محتوا بیشتر مورد توجه و اهمیت قرار بگیرد و همینطور هم شد.

او ادامه داد: در بخش استودیویی بیش از ۱۳۰ میهمان داشتیم. حدود ۱۰ درصد از کسانی که مهمان بودند خانم بودند. بیش از ۲۰ درصد افرادی که در پنل ها حضور داشتند خانم بودند. ۱۱۱ نفر میهمان پنل داشتیم که حدود ۲۰ نفر اعضای فعال نصر بودند. بنا را بر این نگذاشتیم که همه افراد حاضر از نصر باشند. ۵۹ پنل را در چند روز برگزاری الکامپ داشتیم.

قربانی توضیح داد: رگولاتوری با ۹ درصد و پس از آن، سخت افزار و بلاک چین ۶ درصد بیشترین پنل ها را داشتند. در مجموع ۲ هزار و ۲۸۰ دقیقه محتوا در پنج روز الکامپ تولید شد.

او گفت: بنا داشتیم روز فناوری را در یک روز کامل برگزار کنیم. با توجه به اینکه در الکامپ بخش اعظمی از داشته های محتوایی را هزینه کردیم بنا گذاشتیم رویداد جمع و جورتر باشد و در کمتر از ۳ ساعت بحث اصلی رویداد را داریم.

به گفته قربانی، تقدیر و تشکر از تیم‌های برتر جام فوتسال انفورماتیک و بخش دانش آموزی تینو استارز از بخش‌های این رویداد است و در جهت جمع سپاری برای زندانیان حوزه فناوری که نیازمند مبالغی هستند نیز اقداماتی انجام می‌شود.

علیرضا کشاورز، دبیر نصر تهران با اشاره به اینکه ۳ رویداد مهم نصر امسال در تیر بوده و رویداد فناوری اطلاعات، سومین آن‌ها است گفت: این رویداد، رویداد اقتصاد دیجیتال است مدعوین محدود به نصر و ذی ربطان نیستنند ما از همه علاقمندان دعوت کردیم. همچنین این اولین رویداد روز فناوری اطلاعات است که با سخنرانی رئیس یکی از قوا برگزار می شود.

قربانی گفت: در رویداد سال گذشته، افراد را دعوت کرده بودیم اما امسال شرایط ثبت‌نام را ایجاد کردیم و اجازه دادیم کسانی که عضو نصر نیستند اما علاقه دارند حاضر باشند.

او اعلام کرد: از ۱۶۰۰ نفر ظرفیتی که سالن برج میلاد دارد، ۱۲۰۰ نفر را به ثبت‌نامی‌ها اختصاص داده‌ایم و تا کنون حدود ۷۷۳ نفر ثبت نام کرده اند.

قربانی تاکید کرد: امروز آخرین روز ثبت‌نام است و شرکت در این رویداد رایگان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار