سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم:

لازمه تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد، سرمایه گذاری بیش از ۴ هزار همت است

محسن زنگنه گفت: وزیر اقتصاد معتقد است برای تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی پیرو لایحه برنامه هفتم، به ۴ هزار و ۷۵۷ همت سرمایه‌گذاری نیاز داریم.

محسن زنگنه در گفت‌وگویی با اشاره به اظهارات سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم بیان داشت: وزیر اقتصاد در این جلسه درباره منابع تامین رشد ۸ درصدی اقتصاد، مندرج در برنامه هفتم صحبت کرد.

زنگنه با اشاره به برآورد وزیر اقتصاد از تامین منابع در سال ۱۴۰۲ و در راستای تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی اظهار کرد: وزیر اقتصاد در این جلسه اذعان داشت، برای اینکه رشد اقتصادی ۸ درصدی محقق شود، تقریباً به ۴ هزار و ۷۵۷ همت سرمایه‌گذاری نیاز داریم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: بر اساس تخمین وزیر اقتصاد ،حدود ۴۹ درصد این منابع توسط نظام بانکی، ۲۲ این منابع توسط بازار سرمایه و همچنین کمتر از یک درصد هم از طریق سرمایه‌گذاری خارجی حاصل خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای اینکه به این میزان سرمایه‌گذاری با توجه به واقعیات موجود دست پیدا کنیم,، در سال اول تقریباً به ۱۲۰۰ همت منابع برای سرمایه‌گذاری نیاز داریم، البته باید به این نکته توجه کرد که این منابع در سال‌های بعد تشدید خواهد شد.

زنگنه ادامه داد: همچنین وزیر اقتصاد در این جلسه تاکید داشت که ما باید همین میزان رشد را در سال‌های بعد هم مد نظر قرار دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار