دانش‌آموز باید بتواند کار معلم خود را مورد نقد قرار دهد

مدیرکل آموزش و پرورش یزد گفت: دانش‌آموز باید بتواند کار معلم خود را مورد نقد قرار دهد، رمز ماندگاری در مقابل امواج فکری مختلف در جهان امروز این است.

محمد کاظم رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در حاشیه بازدید از روند داوری مرحله استانی جشنواره خوارزمی گفت: در جهان کثرت گرا به تعبیر غربی‌های رئالیسم انسانی موفق است که قدرت نقد داشته باشد، این نقد باید از کلاس درس شروع شود. 

او افزود: دانش‌آموز باید بتواند کار معلم خود را مورد نقد قرار دهد، رمز ماندگاری در مقابل امواج فکری مختلف در جهان امروز این است که من بتوانم در هر موقعیت و چالشی ورود پیدا کنم و از حوزه‌ی خود دفاع کنم و قطعا برای منتقد خوب بودن، عقلانیت و یک پذیرش درونی لازم است و گرنه باید یک پافشاری از موضع خود داشته باشد.

به گفته رحیمی نژاد، تفکر انتقادی باید در کلاس درس ترویج داده شود چرا که اعتقاد بر این است که دیگر زمان داشتن محیط‌های گلخانه‌ای گذشته است. 

مدیرکل آموزش و پرورش افزود: در این جهان کسی پایدار است که از لحاظ فکری و منطقی روی پای خود بایستد و لازمه‌ی تحقق این مطلب داشتن تفکر انتقادی می‌باشد.

رحیمی نژاد گفت: ما باید برای کارهایمان مبنای عقلی و منطقی و معیار داشته باشیم و ابتدا خود انگیخته کار کنیم نه اینکه در جایگاهی قرار بگیریم که زیر پایمان سست باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار