۳۰۰۰ زوج، در نوبت فرزندخواندگی

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: ۳۰۰۰ هزار زوج پشت نوبت فرزندخواندگی هستند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: از ۳۰۰۰ هزار زوج پشت نوبت فرزندخواندگی، ۱۶۰۰ زوج در سامانه فرزندخواندگی کشوری ثبت‌نام کرده‌اند.

عبدالرضا اسماعیلی با بیان اینکه بیشتر فرزندانی که به بهزیستی سپرده می‌شوند، به صوت موقت در مجموعه بهزیستی نگهداری خواهند شد، افزود: تعداد فرزندان و به خصوص نوزادانی که امکان واگذاری سرپرستی و فرزندخواندگی آن‌ها وجود داشته باشد، بسیار اندک است و به همین علت حدود، ۳۰۰۰هزار زوج پشت نوبت فرزندخواندگی هستند.

او گفت: به صورت قانونی، ۱۶۰۰ زوج متقاضی فرزندخواندگی شناخته می‌شوند و از همین رو سایر زوجین که درخواست فرزندخواندگی دارند نیز باید در سامانه فرزندخواندگی کشور، ثبت‌نام کنند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه خرید و فروش نوزاد با واسطه یا به صورت خوداقدامی، امری غیرقانونی است، تصریح کرد: جلسه‌ای با حضور ریاست دادگستری و دادستان در راستای در نظر گرفتن راهکار‌هایی به منظور پیشگیری از خوداقدامی برای خرید و فروش نوزاد، برگزار خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده و اطلاع از هر نوع تبلیغات و اقدام در خصوص خرید و فروش نوزاد یا کودک و هرگونه کودک‌آزاری، همسرآزاری یا سالمندآزاری، مراتب را در اسرع وقت به شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی گزارش کنند تا پیگیری و اقدامات لازم در کمترین زمان ممکن انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار