انجام ۴ هزار سورتی پرواز اورژانس هوایی در سال گذشته

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: سال گذشته ۴۱۴ مادر باردار توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی منتقل شده و زایمان کرده اند.

جعفر میعادفر گفت:  بالگرد‌های اورژانس فقط اقدام به انتقال مصدوم و بیمار می‌کنند و هیچ استفاده‌ای برای جابجایی افرادی غیر از بیماران و مصدومان نمی‌شود. 

وی با بیان این که انتقال اعضا جهت پیوند عضو، حدود یک میلیارد تومان برای وزارت بهداشت هزینه دارد، گفت: بالگرد‌های اورژانس هوایی به صورت کاملا رایگان، انتقال اعضا جهت پیوند را انجام می‌دهند. همچنین یکی از ماموریت‌های آنها، انتقال مادران باردار است که سال گذشته ۴۱۴ مادر باردار توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی منتقل شده و زایمان کرده اند. 

رئیس سازمان اورژانس کشور به افتتاح اولین هلی پورت (محل فرود بالگرد) استاندارد کشور در کلان بیمارستان غدیر اشاره و خاطرنشان کرد: تا امروز هیچ پد استانداردی در بیمارستان‌های تهران وجود نداشت که امروز اولین هلی پورت افتتاح شد و به زودی نیز هلی پورت بیمارستان حضرت مهدی (عج) ساخته و راه اندازی می‌شود.

میعادفر از کمبود تخت بیمارستانی به عنوان یکی از مشکلات انتقال مصدومان و بیماران به ویژه از مسیر‌های شرقی شهر و استان تهران یاد کرد و خواستار مشارکت استانداری تهران و سایر دستگاه‌های اجرایی برای توسعه زیرساخت‌های درمانی در شرق تهران شد. 

وی ضمن تقدیر از حمایت‌های هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران برای خرید ناوگان جدید و بالگرد‌های اورژانس، از ارائه خدمات تعمیرات و نگهداری بالگرد‌های اورژانس در پایگاه هوایی تهران خبر داد و گفت: در آینده نزدیک نیز این مرکز دیسپچ اورژانس هوایی خواهد شد و وضعیت بالگرد‌های اورژانس سطح کشور را رصد خواهیم کرد.

برچسب ها: اورژانس ، بالگرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار