۲۴ نقطه جمعیتی شهر زاهدان دچار قطعی آب و افت فشار شدند

قطع برنامه‌ریزی نشده آب در ۲۴ نقطه جمعیتی از شهر زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان باعث افزایش گلایه مردم شده است.

 صبح امروز پنجشنبه مردم کلانشهر زاهدان در حالی به طور ناگهانی با قطع آب در خانه هایشان مواجه شدند که این اقدام بدون اطلاع قبلی منجر به گلایه مندی آنان شده است.

به گفته برخی از شهروندان از آنجایی که ساعت قطعی آب در ساعت اوقات شرعی صبح است، وضو گرفتن برای مردم دشوار ‏شده، حال آنکه ساعت کاری ادارات از ۶ و ۳۰ دقیقه شروع می‌شود و بروز این قطعی آب مردم را با چالش‌های فراوانی روبرو می‌کند چرا که هیچ آمادگی در این خصوص پیرامون ذخیره آب نداشته‌اند.

در ادامه گلایه ها، شهروندان به این نکته هم اشاره کردند که با توجه به اینکه اکنون در فصل گرما قرار داریم و گرمای هوا رکورد شکسته است و این مهم نیاز آبی شهروندان را بیشتر می‌کند ضرورت دارد که آبفا و آب منطقه‌ای از چند روز قبل چنین موضوعی را به شهروندان اطلاع دهد.

با این تفاسیر، اما با شروع فصل تابستان تراژدی تکراری افت و قطع آب برای مردم سیستان وبلوچستان رقم ‏می خورد، این اقدام که با هدف صرفه جویی و یا هر دلیل دیگری صورت می‌گیرد مردم را در برخی از نقاط استان ‏کلافه کرده است. ‏

ماجرای قطعی و افت فشار آب در زاهدان

در اطلاعیه‌ای که ساعتی قبل از سوی روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان منتشر شد علت قطعی آب وقوع یک حادثه بوده است.

در این اطلاعیه آمده است: این حادثه در لوله خروجی ایستگاه شماره ۳ (حرمک) درخط انتقال آب چاه نیمه به زاهدان رخ داده که به دنبال آن در مناطقی از شهر شامل: مهرشهر، زیباشهر، دانشگاه، بزرگمهر، معلم، جانبازان، شهیدقلنبر، دانشجو، دانش، پرستار، بهداشت، خرمشهر، مزاری، ثارالله، پوریا، امیرکبیر، آزادگان، انقلاب، شهرک کارگاهی، بعثت، کوثر، فاضلی، غدیرشهر، شهرک جهاد دچار قطعی آب یا افت فشار خواهیم شد.

بر پایه این اطلاعیه از مردم خواسته شده تا از مصارف غیرضروری اجتناب کنند، چنان که تیم‌های عملیاتی در صدد رفع حادثه در محل هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار