کمک ۱۱ میلیون دلاری نیوزیلند به افغانستان

وزارت امور خارجه نیوزیلند اعلام کرده است ۱۱ میلیون دلار به افغانستان کمک می‌کند.

وزارت امور خارجه نیوزیلند اعلام کرده است که ۱۱ میلیون دلار را به‌منظور کمک به وضعیت وخیم انسانی در افغانستان کمک می‌کند.

نانایا ماهوتا، وزیر امور خارجه نیوزیلند روز پنج‌شنبه، ۱۵ سرطان، اعلام کرد افغانستان یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه در جهان را تجربه می‌کند و بیش از دو سوم جمعیت این کشور اکنون به کمک نیاز دارند.

وی افزود جوامع آسیب‌پذیر سطوح بی‌سابقه‌ای از ناامنی غذایی را تجربه می‌کنند و نیاز مبرمی به خدمات بهداشتی، آب سالم و آموزش دارند.

وی تصریح کرد کشورش متعهد به حمایت از مردم افغانستان است و همچنان در کنار شرکای بین‌المللی در مورد وضعیت بشردوستانه و حقوق بشر در افغانستان، به‌ویژه برای زنان و دختران خواهند ایستاد.

با این حال، ماهوتا خاطرنشان کرده است: ما محدودیت‌های طالبان را که دسترسی زنان و دختران افغان به تحصیلات متوسطه، آموزش عالی، فضاهای عمومی و سیاسی و فرصت‌های شغلی را محدود می‌کند، محکوم می‌کنیم. چنین محدودیت‌هایی به تشدید نیازهای بشردوستانه در افغانستان کمک می‌کند.

وزیر خارجه نیوزیلند گفت ما از طالبان می‌خواهیم که به همه مردم افغانستان احترام بگذارد و تمام تصمیم‌ها و اقداماتی را که توانایی زنان و دختران را برای اعمال حقوق بشر و آزادی‌های اساسی محدود می‌کند، لغو کند.

سازمان جهانی غذا امروز اعلام کرد پس از ماه آگست سال ۲۰۲۱، نگرانی خانواده‌ها در مورد کمبود غذا در افغانستان دو برابر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۱۶ تير ۱۴۰۲
زنده باد نیوزلند .به کافر بودن اش کاری ندارم اما انسانیت بالاتر از مذهب ودین هستش کاش همه ما انسانها از انسانیت فقط نامش رو یدک نکشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۶ تير ۱۴۰۲
همینکه به اونا کافر میگید خودش اشتباهه!! شاید از خود ما هم مسلمانتره
آخرین اخبار