مناسبت‌های فرهنگی تربت جام در تقویم رویدادهای گردشگری کشور ثبت می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت جام از شناسایی و ثبت مناسبت‌های فرهنگی تربت جام در تقویم رویدادهای گردشگری کشور خبر داد.

فرامرز صابر مقدم رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت جام گفت: با ابلاغ سیاست‌های ثبت رویداد‌ها در تقویم گردشگری از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، این اداره به منظور تحقق موضوع ساماندهی و حرفه‌ای سازی گردشگری رویداد، پرونده مهم‌ترین مناسبت‌ها و رویداد‌های فرهنگی و گردشگری تربت جام را طبق دستورالعمل در سه سطح استانی، ملی و بین‌المللی پس از تکمیل مدارک مورد نیاز، به دبیرخانه ثبت رویداد‌های گردشگری ارسال خواهد کرد.

او افزود: رویداد‌های پیشنهادی پس از طرح در کمیته استانی، با توجه به شاخص‌های سطح‌بندی رویداد‌ها از جمله وجود ریشه عمیق رویداد در فرهنگ و هویت ملی، در شورای ثبت تقویم گردشگری ارائه می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت جام ادامه داد: در اولین مرحله تهیه پرونده چهار رویداد بزرگداشت شیخ الاسلام احمد جام، جشنواره موسیقی مقامی و بازی‌های آیینی شرق خراسان، نکوداشت مقام علمی ابوالوفای بوزجانی و بزرگداشت شخصیت عرفانی ابوذر بوزجانی در اولویت این تقویم قرار گرفته است.

رویداد‌های گردشگری شامل نمود‌هایی از آیین‌ها، مراسم، جشن‌ها و مناسبت‌های خاص است که برای دستیابی به اهداف و مقاصد اجتماعی و فرهنگی اجرا می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار