استقرار ۳ اکیپ آتش‌نشانی در پارک‌های جنگلی سنندج

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از استقرار ۳ اکیپ برای اطفاء حریق در پارک‌های جنگلی سطح شهر خبر داد.

مرتضی کرمی معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از استقرار ۳ اکیپ برای اطفاء حریق در پارک‌های جنگلی سطح شهر خبر داد و اظهار کرد: این اکیپ‌های خودروی و موتورسوار در راستای تسریع در اطفاء حریق هر روز از ساعت ۱۴ الی ۲۱ شب در ۳ نقطه شامل پارک جنگلی آبیدر، ورودی پارک کودک و توس نوذر مستقر می‌شوند.

وی گفت: با توجه به در پیش بودن گرما و خشکی هوا و وجود پوشش علفی و خشک در عرصه‌های منابع طبیعی، به منظور پیشگیری از هرگونه حریق احتمالی مردم از روشن کردن آتش در طبیعت بخصوص در کوه آبیدر و سایر پارک‌های جنگلی خودداری کنند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج برای جلوگیری از حریق مراتع، باغات، زمین‌های کشاورزی و پارک‌های جنگلی کرد: هرگز مواد شیشه‌ای (نظیر انواع بطری شیشه‌ای و پلاستیکی)، خرده‌شیشه و اشیای مشابه را در داخل جنگل‌ها و مراتع رها نکنند.

کرمی افزود: این ‏اشیا همانند عدسی ذره‌بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک و مواد قابل اشتعال کف جنگل‌ها و مراتع شده و باعث ‏ایجاد آتش‌سوزی می‌شوند. ‎

او بر خودداری از پرت کردن ته سیگار یا چوب‌کبریت استفاده شده در جنگل‌ها و مراتع تاکید کرد و گفت: باید گیاهان و علوفه سطح جنگل و مرتع را با چرای دام و برداشت دستی کاهش داد و تنه‌های پوسیده و خشک ‏درختان پاکسازی شود‎ ‎.

ایجاد مرز‌های خاکی مثل کانال، خاک‌ریز و سنگ‌چین بین مزارع و حاشیه جنگل و مرتع، خودداری از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع مجاور جنگل‌ها و مراتع و خودداری از روشن کردن آتش در نواحی جنگلی و مراتع از دیگر نکاتی بود که معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج برآن تاکید کرد.

کرمی افزود: شهروندان و مسافرین در مواقع ضروری آتش را در جایگاه‌های ویژه یا سطوح بدون ‏پوشش گیاهی روشن و دور آن را با سنگ‌چین محصور کنند و هنگام خاموش کردن آتش، خاکستر‌های اجاق را بدون اطمینان از خاموش شدن کامل (به‌وسیله آب یا مدفون کردن با خاک) ‏رها نکنند. ‎

او در پایان از مردم شهر سنندج درخواست کرد: در صورت مشاهده آتش‌سوزی سریعا با شماره ١٢۵ تماس و موقعیت محل آتش‌سوزی را دقیق و واضح اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.