بیش از ۲ هزار دهیاری در آذربایجان‌غربی فعال است

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۱۷۹ دهیاری در روستا‌های این استان ایجاد و فعال است.

هادی پاشایی مدیرکل امور روستایی و شورا‌های آذربایجان‌غربی گفت: امسال با افزایش تعداد ۲۰۶ دهیاری، به زودی حکم دهیاران جدید نیز ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون یک هزار و ۹۷۳ دهیاری از قبل در استان بود، افزود: امسال با ابلاغ حکم ۲۰۶ دهیار جدید، تعداد دهیاران به ۲ هزار و ۱۷۹ دهیار رسید.

پاشایی با اشاره به توانمند سازی روستا‌ها ادامه داد: بهره‌مندی روستا‌ها از زیرساخت‌ها و توسعه روستایی از تاکیدات مقام معظم رهبری است تا ضمن حمایت از روستاییان مانع از مهاجرت آنان شود.

وی با اشاره به وظایف ۴۸ گانه دهیاران در روستا‌ها گفت: کنترل و نظارت بر ساخت و ساز روستاها، بازگشایی معابر، حفظ اموال و منابع روستا، جلب مشارکت مردم برای توسعه روستا و مدیریت مسایل اجتماعی و سیاسی تنها بخشی از وظایف دهیاران در روستا‌ها است.

پاشایی اضافه کرد: دهیاران افرادی سخت کوش، صبور و عاشق روستا هستند و برای خدمت به روستانشینان به صورت شبانه‌روزی در حال تلاش هستند.

وی با اشاره به سختی کار دهیاران یادآور شد: هر مشکلی در روستا پیش آید اولین فردی که به یاری روستا می‌رسد دهیار است.

پاشایی گفت: از خرابی برق، کنتور گاز، گرفتگی معابر و کار‌های فرهنگی گرفته تا مسایل و مشکلات محلی که دهیاران در صف اول حل مشکلات روستایی هستند.

وی با بیان اینکه امروز خانواده بزرگ دهیاران کنار هم جمع شده‌اند تا بگوییم خادمان روستاییان همیشه درکنار مردم روستا برای آبادانی و توسعه آن هستند، افزود: تمام تلاش ما برای رشد شاخص‌های روستایی استان است تا به حد استاندار برسانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.