مهم‌ترین اشتباهات مردان در ازدواج و زندگی مشترک

اشتباه در زندگی مشترک برای همه از جمله مرد و زن رخ می‌دهد و انسان عاری و دور از اشتباه نیست.

 اشتباه اشتباه است و زن و مرد هم ندارد و اگر مشکلات به‌ویژه در زندگی زناشویی حل نشود و یا زوجین نتوانند بر سر آن‌ها به توافق برسند ممکن است زندگی آن‌ها را به‌کلی مختل و آن را تیره و تار کند و سبب دوری زن و مرد از هم شود.

همان‌گونه که در ابتدا توضیح دادیم در مورد زندگی زناشویی و اشتباهاتی که زنان در آن انجام می‌دهند پرداخته‌ایم و در این مطلب به اشتباهات رایج مردان در زندگی مشترک می‌پردازیم.

همان‌گونه‌که اشتباهات زنان ممکن است برای زندگی مشترک تهدید محسوب شود اشتباهات مردان هم به همین شکل است، اما در مورد این اشتباهات تفاوتی میان مردان و زنان وجود دارد و آن هم این است که گاهی مردان از این مسئله غافل می‌شوند که اعمال و رفتار آن‌ها ممکن است زنان را از خود دور کند.

بی ادبی، بی احترامی، زورگویی، بی توجهی و مشاجره مداوم تنها برخی از کار‌هایی است که مردان خواسته یا ناخواسته نسبت به همسرشان انجام می‌دهند، کار‌هایی که زنان را هر روز از آن‌ها دورتر می‌کند و علاقه و عشق آن‌ها را به زندگی کم می‌کند.


بیشتربخوانید


با توجه به این موضوع و در ادامه به برخی از اشتباهات مردان در زندگی مشترک می‌پردازیم:

خودشیفتگی مردان
خودشیفتگی در برخی از مردان بسیار زیاد است، در واقع مردان بیش‌تر از زنان خودخواه و خودشیفته‌اند گویی دنیا حول آن‌ها می‌گردد. برخی از مردان تنها خود را می‌بینند و احساس می‌کنند این تنها آن‌ها هستند که کار می‌کنند یا خسته می‌شوند و حق دارند استراحت کنند یا هرگاه خواستند تلویزیون ببینند و آن هم برنامه مورد علاقه خود را این‌گونه مردان، چون تنها به خود توجه دارند و نیازهایشان در اولویت است هرگز نمی‌توانند از موضعی برابر با همسر خود برخورد کنند و نیازهایش را درک کنند بنابراین روزبه‌روز شاهد دورشدن همسرشان از خودشان هستند. این‌گونه مردان به‌آسانی رابطه خود را از دست می‌دهند.

مردان در رابطه گوش شنوا ندارند
در میان زنان گفت‌وگوکردن اهمیت زیادی دارد. آن‌ها گوش شنوایی می‌خواهد تا سخنانشان را بشنود چیزی که مردان به‌کلی از آن غافلند.

زنان هنگامی که حرف می‌زنند در بدنشان هورمون لذت یا دوپامین تشرح می‌شود که سبب می‌شود احساس بهتری داشته باشند و به زندگی علاقه بیش‌تری نشان دهند. موضوعی که حتی می‌تواند به بهتر شدن رابطه زناشویی زوجین بینجامد و چیزی که بسیاری از مردان به آن اهمیت نمی‌دهند.

برخی از مردان متوجه نمی‌شوند که زنان تنها حرف نمی‌زنند بلکه با این کار احساس خود را بروز می‌دهند و خود را به کسی که با او صحبت می‌کنند نزدیک و وصل می‌کنند.

برای زنان گفتگو با همسرشان اهمیتی بسیار اساسی دارد در واقع آن‌ها با این کار رابطه عاطفی خود را با همسرشان تقویت می‌کنند و اگر مردی نتواند این کار را انجام دهد رابطه آن‌ها روبه نابودی و سردی می‌رود.

دروغ گفتن
برخی از مردان زیاد دروغ می‌گویند غافل از این‌که این کار می‌تواند برای همیشه زندگی آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهند و نابود کند. دروغ دروغ است چه کوچک باشد چه بزرگ. درواقع هیچ‌کس نمی‌تواند دروغ را تاب آورد به‌ویژه زنان  آن‌ها تاب این را ندارند که همسرشان مدام به آن‌ها بر سر هر چیزی دروغ بگوید و او ناچار به فهمیدن واقعیت باشند.

باید بدانید دروغ تمام اساس اعتماد و وفاداری را نابود می‌کند. هنگامی‌که مردی به همسرش دروغ می‌گوید سبب می‌شود اعتماد زن برای همیشه از او سلب شود و از آن‌جایی‌که یکی از اساس و عناصر زندگی اعتماد است با برهم‌خوردن و نابودی آن باید چشم‌به‌راه فروپاشی زندگی بود.

ندانستن علایق همسر
بسیاری از مردان به علایق همسرشان توجه ندارند و به هنگام مناسبات اصلا نمی‌دانند چه باید برای همسرشان بخرند تا او را شاد کند بنابراین معمولا هدیه‌هایی می‌خرند که همسرشان علاقه‌ای به آن‌ها ندارند.

این موضوع شاید یک یا دو بار از سوی زنان تحمل شود، اما این موضوع نمی‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد و سرانجام صدای همسرتان بلند خواهد و اعتراض خود را نشان می‌دهد.

زنان در این‌گونه مواقع معمولا این فکر به ذهنشان می‌رسد که برای طرف مقابل خود اهمیتی ندارند و همین مسئله سبب دورشدن و فاصله‌گرفتن آن‌ها از همسرشان می‌شود.

منبع: رویداد۲۴

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Austria
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۶ تير ۱۴۰۲
ب نظر من این متن یک شوخی مسخره هست من مرد سه دونگ از سند خونه رو برای گرفتن وام مسکن کردم بنام زنم بلافاصله تا شد بنامش تهمت ها شروع شد اونم تو ۵۰ سالگی و داشتن رابطه نامشروع بلائی سرم آورد ک از جونم سیر شدم و قصد خودکشی داشتم ولی خدا کمکم کرد تا از دستش راحت بشم هر تهمتی ک بهم میزد مغزم تیر میکشید جلوی دوتا پسرام ک بزرگ هستن و فامیل آبرو برام نزاشت ما مردا واقعا چ گناهی کردیم ک مرد شدیم
Ireland
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۵ تير ۱۴۰۲
با زن نباید تو موارد مهم و حساس مشورت کرد و اونا رو تحت فشار گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۵ تير ۱۴۰۲
به هر بزرگواری که این متن رو نوشته، چند نکته عرض کنم. اول اینکه شما وقتی از مرد مینویسید در همون مطلب، از زن هم بنویسید. یعنی مثلا اگر مرد فلان کار رو میکنه زن ناراحت میشه، متقابل و شبیه اون رو هم بنویسید تا زن هم بدونه در قبالش باید چیکار کنه. دوم اینکه اکثر روان شناسان معروف در ایران میگن مرد تشنه اقتدار و زن تشنه محبت. متاسفانه امروزه مشکل خیلی از افرادی که ازدواج میکنند یا حدود یک دهه اخیر ازدواج کردند، اینه که این موضوع به شدت کم رنگ شده. دلیلش هم چند تا چیز هست یا مهارت کافی براش ندارن. یعنی دنبالش هم نمیرن که پیدا کنند که یکی از دلایل اینکه دنبالش نمیرن چون هر دو پایه کار نیستند و یکی یا هر دو غرور بیش از حد دارند. دلیل دیگه هم اینکه همین غرور بیش از حد باعث میشه که برخی از خانم ها دنبال اقتدار خودشون در ارتباط هستند و سعی دارند این رو خودشون در دست بگیرند و مرد هم چون این شرایط رو میبینه اگر هم محبت میکرده شروع میکنه کم میکنه این موضوع رو. از طرفی هم برخی از مردان اقتدار رو با دیکتاتوری اشتباه گرفتند. نقش زن و مرد برای خودشون هنوز مشخص نیست و امیدوارم وقتی جوان ها میخوان ازدواج کنند از قبل چند جلسه مشاوره برن . قبلش و بعدشم هم بدون غرور و پا به پای هم دنبال کسب مهارت های زندگی باشن و خدا رو در نظر بگیرن که آیا از ما راضی هست از ارتباط هایی که با هم داریم یا خیر. از طرف یک فرد آسیب دیده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۵ تير ۱۴۰۲
افراد هم کفوا باید با هم ازدواج کنند خودشیفته با خودشیفته شلخته با شلخته خسیس با خسیس بی دین با بی دین ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۵ تير ۱۴۰۲
اشتباه اینه که ازدواج کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۵ تير ۱۴۰۲
مرد و زن نداره تقوی مهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۵ تير ۱۴۰۲
صداقت اصل زندگیه ودروغ باعث تباهی زندگی واختلاف هست!!!
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۳:۳۲ ۱۵ تير ۱۴۰۲
دختران را باید تا حدی تحت فشارگذاشت تا زودتر ازدواج کنند که برای خودشون بهتره دختر درخانه بلای جان پدر مادرخود خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
محسن گرمی موران تبریز
۱۳:۰۷ ۱۵ تير ۱۴۰۲
سلام.خدایا ده میلیارد پول برای ازدواج برسان،نه خانه دارم،نه خودرو،نه سرمایه...ولی مهریه نباید بیشتر از۱۵ سکه باشد،در زندگی مهم تر از همه درک متقابل هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۵ تير ۱۴۰۲
قطعا نویسنده متن یک زن شکست خورده در زندگیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۵ تير ۱۴۰۲
مصائب ازدواج
قوانین (مهریه و نفقه و اجرت المثل.سرپرستی مرد و اجازه خروج و رفت آمد زن دست شوهر )
دخالت والدین و اطرافیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۵ تير ۱۴۰۲
بی سوادی وبی مطالعه بودن شما در نطق شما ظاهر شد.
دستور واحکام دین خدا برای ثبات و زندگی پر آرامش هست ولی افرادی ژست روشنفکری میگیرند بر خلاف واقعیتشان و چرندیاتی نظر میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۵ تير ۱۴۰۲
دین خدا گفته عقد کردی مهریه ات رو بزار اجرا طرف رو بفرست زندان ؟؟؟
کجای این دین گفته ؟؟؟
یا دین شما اینجوری گفته؟؟؟
۱۵ تیر ۱۴:۰۱
Iran (Islamic Republic of)
دادرس
۱۱:۴۰ ۱۵ تير ۱۴۰۲
ممکن است برعکس این هم صدق می کند .
آخرین اخبار