استمهال وام کشاورزان به کجا رسید؟

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بنابر قانون تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از سال ۹۴ تاکنون باید استمهال شود که متاسفانه به رغم گذشت ۴ ماه از سال، آیین نامه به بانک ها ابلاغ نشده است.

آقای جلال محمودزاده نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به قانون شکنی دولت در بحث استمهال وام های کشاورزی گفت: بنابر آنچه در بودجه آمده و به دولت ابلاغ شد، تمامی کشاورزانی که دچارسرمازدگی و خسارت شدند، تسهیلات آنها از سال ۹۴ تا ۱۴۰۲ باید استمهال می شد.

او افزود: علیرغم گذشت ۴ ماه از سال، دولت و بانک مرکزی هنوز آیین نامه استمهال تسهیلات را به بانک ها ابلاغ نکردند تا قانون اجرا شود.

محمودزاده با تاکید بر اجرای قانون خرید تضمینی گندم گفت: بنابر قانون، قیمت گذاری محصولات کشاورزی یک تا ۲ ماه قبل از کشت محصول باید مشخص شود تا کشاورز نسبت به کشت اطمینان خاطر داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی ادامه داد: بی توجهی اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم پای دلالان و واسطه ها به امر خرید تضمینی را بازکرده است چراکه به رغم آن که دولت قیمت خرید گندم را ۱۵ هزارتومان اعلام کرد، اما در برگه های خرید با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می کند.

او گفت: اگر در جلسه شورا هفته آینده، قیمت خرید تضمینی گندم اصلاح نشود، کشت گندم برای سال زراعی جدید کاهش می یابد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
روح الله چهارمحاوبختیاری
۰۱:۱۱ ۱۷ تير ۱۴۰۲
چرا کسی در دولت پیگیر این قضیه نیست الان ۴ماه گذشته نمی توانیم جایی وام بگیریم بانک کشاورزی منتظر اعلام بانک مرکزی هست
آخرین اخبار