با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور:

بیت پایانی نخستین جشنواره جهانی شعر مقاومت سروده شد

مراسم پایانی نخستین جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور، شاعران و میهمانان خارجی و ایرانی برگزار شد. 

جشنواره شعر مقاومت کرمان با شرکت شاعران داخلی و خارجی از کشور‌های لبنان، عراق، افغانستان، تانزانیا، پاکستان، استرالیا، یمن، سوریه و آفریقای جنوبی به میزبانی شهر کرمان  از خرداد پارسال آغاز شد.

در این جشنواره آثار ۶۰۱ شاعر در قالب ۲ هزار اثر به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در مجموع اثر ۱۴۷ شاعر به مرحله نهایی راه یافت و ۲۰ اثر در مرحله نهایی پذیرفته شد.

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رییس جمهور شامگاه چهارشنبه در آیین پایانی جشنواره شعر مقاومت کرمان گفت: هر چند ادبیات مقاومت ابتدا از خطه فلسطین ظهور پیدا کرد؛ اما به صورت واقع بینانه از صدر اسلام شعر در ایجاد روحیه حماسی موثر بوده است.

او  با اشاره به اینکه هجمه دشمن را نباید بی پاسخ گذاشت و زبان در این مسیر می‌تواند در پاسخ دهی مناسب باشد، افزود: جهاد تبیین از سوی شاعران در دوران انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت تحقق پیدا کرده است.

سعید شعرباف، شهردار کرمان نیز در این آیین گفت: بنای ما این است  که هنر زیبای شعر در خدمت مفهوم مقاومت قرار گیرد؛ زیرا شعر می‌تواند این مفهوم چند بعدی را برای ما تداعی کند.

او  با اشاره به اینکه می‌توان شخصیت شهید سلیمانی با زبان هنر و شعر توصیف کرد، افزوو: در سال‌های آینده به صورت کمی و کیفی این جشنواره را گسترش خواهیم داد و تلاش می‌کنیم این حرکت، فارغ از افکار و الگو‌های شخصی ادامه داشته باشد و به جشنواره‌ای شناخته شده در کشور تبدیل شود.

مجتبی احمدی، دبیر نخستین جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان نیز در این نشست گفت: این جشنواره از ۳ خرداد پارسال در ۳ زبان فارسی، عربی و انگلیسی آغاز شده است.

او بیان کرد: آثار۱۴۷ شاعر به مرحله نهایی جشنواره شعر مقاومت کرمان رسید که در نهایت ۲۰ شاعر به مرحله پایانی راه یافتند.

در این آیین پایانی جشنواره شعر مقاومت کرمان همچنین از کتاب صدایم بزنید کوه، گزیده شعر‌های فارسی این جشنواره جهانی نیز رونمایی شد.

در جشنواره شعر مقاومت کرمان در بخش شعر انگلیسی نرگس میر فیضی از قم، محمد خادم از اصفهان، در بخش شعر عربی محلی میلاد تیرگردون، مسعود محمدی سعید آوی و عماد الکثیری از اهواز، در بخش شعر عربی فصیح محمد باوی بحری از ایران، محمد باقر جابر از لبنان، علی نجم عبدالله از عراق و حسین عباسی از ایران، در بخش شعر فارسی نو پریناز سعیدی از زنجان، فاطمه موسوی از خرم آباد طیبه نیکو از شیراز و محمد مهدی احمدی از افغانستان، در بخش شعر کلاسیک خدابخش صفادل از نیشابور، رضا خورشیدی فرد از قم، عبدالرضا حسینی از عنبرآباد، در بخش شعر فارسی سنتی احسان کاوه از تهران، غلامرضا کافی از شهربابک و سهیلا بیابانی از رشت به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.