توسعه صنایع دستی با حمایت مسئولان محقق می‌شود

یک بانوی کارآفرین زاهدانی گفت: حمایت مسئولان علاوه بر توسعه و معرفی صنایع دستی به جهانیان، منجر به رونق بازار فروش صنعتگران می‌شود.

  اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، فریبا خوبانی گفت: از آنجایی که علاقه بسیاری به فعالیت‌های هنری داشتم به هنر صنایع دستی سوزن دوزی، مکرومه بافی، سکه دوزی، خامه دوزی و طراحی روی بوم، روی آوردم و تصمیم گرفتم نوع فعالیتم را به گونه‌ای انتخاب کنم که درآمدزایی نیز داشته باشد.

این بانوی کارآفرین ادامه داد: در این عرصه با آموزش به بیش از ۱۰۰ بانوی سرپرست خانوار و بانوان علاقمندان به این هنر‌های فاخر، زمینه اشتغال برای آن‌ها مهیا شد و از این طریق امرار معاش کرده و زندگی خود را سپری می‌کنند.

او تاکید کرد: مشاغل خانگی نیاز به سرمایه و منابع مالی زیاد ندارد بلکه با توانمند کردن افراد و ارائه آموزش‌های رایگان می‌توان از آن‌ها حمایت و زمینه اشتغال را برایشان فراهم کرد.

خوبانی افزود: هم اینک قریب به ۱۳ سال است که در حاشیه شهر زاهدان و در قالب گروه‌های جهادی این فعالیت را ادامه می‌دهم.

این بانوی کارآفرین از متولیان امر خواستار برپایی نمایشگاه در جهت حمایت از صنعتگران در رشته‌های صنایع دستی شد و گفت: این امر علاوه بر شناساندن صنایع دستی و هنر دست زنان این خطه، به رونق بازار فروش آن‌ها نیز کمک کرده و انگیزه کار را در افراد دوچندان می‌کند.
 

 

   
   
 
  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار