السیسی به ترکیه سفر می‌کند

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، ۲۷ ژوئیه به ترکیه سفر می‌کند.

ترکیه و مصر سفیران خود را برای احیای روابط دیپلماتیک بین دو کشور در بالاترین سطح دیپلماتیک تعیین کردند. مصر عمرو الحمامی را به عنوان سفیر خود در آنکارا و ترکیه صالح موتلو را به عنوان سفیر خود در قاهره معرفی کرد.

افزایش سطح روابط دیپلماتیک، در پی اجرای تصمیم رؤسای جمهور دو کشور در این خصوص اتخاذ شده است.

یک مسئول در شورای روابط اقتصادی خارجی ترکیه پیش بینی کرد که این تصمیم بازتاب مثبتی بر روابط تجاری بین دو کشور داشته باشد.

مصر و ترکیه پس از یک وقفه تقریبا ۹ ساله در روابط، اکنون با سرعت در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند و هر دو کشور سعی دارند ضمن غلبه بر اختلاف‌های گذشته و چشم پوشی از آنها، به یک آشتی سیاسی و راهبردی دست یابند. 

وقفه در روابط دیپلماتیک دو کشور از سال ۲۰۱۳ بعد از سرنگونی محمد مرسی، رئیس جمهوری پیشین مصر، و اقدام ترکیه به پناه دادن به مخالفان مصری حکومت عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری کنونی این کشور، آغاز شد و تا همین سه ماه گذشته که وزرای خارجه دو طرف سه مرتبه (دو بار در آنکارا و یک بار در قاهره) دیدار داشتند، ادامه داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۱:۱۲ ۱۵ تير ۱۴۰۲
بالاخره قاتل اخوان المسلمین مصر دست دوستی به سمت اخوان المسلمین ترکیه دراز کرد و فرق بین اخوان المسلمین مصر و ترکیه آن بود که مرسی یک آدم گاگول و از نظر سیاسی عقب مانده اما آقای اردوغان قالتاق قالتلق
آخرین اخبار