چین: آمریکا تایوان را به بشکه باروت تبدیل کرد

وزارت دفاع چین آمریکا را متهم کرد که تایوان را با فروش آخرین تجهیزات نظامی خود به بشکه باروت تبدیل کرده است.

وزارت دفاع چین امروز چهار شنبه، آمریکا را متهم کرد که با فروش آخرین تجهیزات نظامی خود به جزیره تایوان به ارزش ۴۴۰.۲ میلیون دلار، این جزیره را به یک بشکه باروت تبدیل کرده است.

به گزارش‌ ای بی سی نیوز، وزارت امور خارجه آمریکا فروش مهمات ۳۰ میلی متری و تجهیزات مربوطه به همراه قطعات یدکی خودرو‌های تایوان، سلاح‌های سبک، سیستم‌های تسلیحات جنگی و اقلام پشتیبانی لجستیکی را تایید کرد. 

چین اعلام کرده است که تایوان به عنوان قلمرو خودش است که در صورت لزوم با زور فتح می‌شود. تان کفی، سخنگوی وزارت دفاع چین گفت که نگرانی‌های جدی به آمریکا ارائه شده است.

تان کفی در پاسخ به این سوال که آمریکا نگرانی‌های اصلی چین را نادیده می‌گیرد، در امور داخلی چین دخالت می‌کند و عمدا تنش‌ها را در سراسر تنگه تایوان تشدید می‌کند گفت: این مساوی است با تسریع تبدیل تایوان به «بشکه باروت» و سوق دادن مردم تایوان به ورطه فاجعه.

وی با استفاده از اصطلاحات استاندارد چینی، استفاده از زور برای استقلال طلبی را محکوم به شکست دانست و افزود که ارتش آزادیبخش خلق چین همیشه آماده بوده و صلح و ثبات را در تنگه تایوان حفظ خواهد کرد.

چند ماه پیش نیز ارتش چین به فروش بالقوه ۶۱۹ میلیون دلار تسلیحات جدید به تایوان که شامل موشک‌های F-۱۶ می‌شود، عکس العمل تندی نشان داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار