یک کارگاه سم و کود غیرمجاز در شیراز پلمب شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در پی بازدید‌های دوره ای، در راستای ساماندهی نهاده‌های کشاورزی و ارتقا امنیت غذایی، یک کارگاه تولید و بسته بندی سم و کود غیرمجاز به دستور مقام قضایی در شهرستان شیراز پلمب شد.

جاوید عباسی گفت: از کارگاه مذکور بیش از دو تن مواد همراه تولید سموم شیمیایی، یک تن کود سولفات آمونیوم تقلبی و یک تن کود‌های عرضه خارج از شبکه و ادوات و دستگاه‌های بسته بندی و لیبل زنی کشف و ضبط شد.

او با بیان اینکه پرونده متخلفان به منظور گذراندن مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح ارجاع شد، افزود: همچنین در بازدید از باربری‌های شهرستان شیراز تعداد ۱۰ کارتن حاوی ۱۲۰ کیلوگرم سم اکسی کلرورمس تقلبی منتسب به یکی از شرکت‌های تولید کننده داخلی کشف و جمع آوری شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس با تاکید بر اینکه با فروشندگان سموم و نهاده‌های غیر مجاز برخورد خواهد شد، گفت: روند بازرسی و پایش فروشگاه‌های عرضه سموم نباتی استان فارس ادامه دارد و چنانچه فروشگاهی دستورالعمل و ضوابط را رعایت نکند پس از صدور اخطار کتبی نسبت به پلمب فروشگاه اقدام می‌شود.

عباسی تاکید کرد: بهره برداران بخش کشاورزی باید سموم و سایر نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز را با نسخه گیاه پزشکی و صرفا از فروشگاه‌های مجاز تهیه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.