ضرورت برنامه ریزی برای ارتقاء جایگاه وقف در جامعه

نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و‌ خاتم در مجلس شورای اسلامی گفت : با برنامه ریزی مدون می توان به جایگاه اصلی وقف در جامعه با توجه به ظرفیت گسترده ای که دارد ، دست یافت.

صباغیان نماینده مردم بافق بهاباد مهریز ابرکوه و‌ خاتم در مجلس شورای اسلامی در دیدار مدیرکل مجموعه اوقاف استان یزد در خصوص جایگاه اوقاف گفت: مجموعه اوقاف می تواند بار سنگینی از نظام جمهوری اسلامی ایران را به دوش کشد و‌ باعث پیشرفت نظام و ارتقا جایگاه وقف در جامعه شود.

او در خصوص اجرای طرح جامع امامزاده عبدالله علیه السلام بعنوان نگین کویر اظهار داشت: سیاست اوقاف با همکاری نهادهای مرتبط شهرستان در خصوص اجرای طرح جامع و آینده نگری مجموعه امامزاده باید طوری طراحی و برنامه ریزی شود که حداقل ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر جمعیت شهرستان را پوشش دهد.

صباغیان با توجه به ظرفیت خوب موقوفات در شهرستان بافق گفت: در سالهای اخیر مجموعه اوقاف اقدامات شایسته ای در خصوص احیا وقف و‌ امامزاده انجام داده اند، ولی اداره کل اوقاف و امور خیریه و به خصوص اوقاف شهرستان بافق نیازمند نیروهای متخصص بیشتری است تا سایر موقوفات رها شده را ساماندهی نماید.

صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز گزارش اجمالی از فعالیت های سالیان اخیر سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص ساماندهی اسناد موقوفات بیان کرد و گفت : از سال ۹۰ به بعد، کلیه پرونده ها و ‌اوراق در بایگانی های ادارات و همچنین مخازن متولیان موقوفات جمع آوری و در قالب سامانه جامع موقوفات و ‌بقاع متبرکه بارگذاری شده است و از جمله برنامه‌های ‌حفظ و حراست از اسناد موقوفات است.

او اظهار داشت: نبود نیروی کافی با توجه به سیاست دولت و‌ عدم تخصیص اعتبارات برای جذب نیروی متخصص در حوزه های مختلف عمرانی، فرهنگی و اجتماعی، باعث شده فعالیت مجموعه اوقاف با سرعت کمتری رو به جلو‌‌ رود که با حضور امنای موقوفات این ایراد برطرف و حقی از موقوفات ضایع نمی شود.

صادقی خاطر نشان کرد: حفظ عین موقوفات و اجرای نیات واقفین و همچنین توسعه و سرمایه گذاری در حوزه های مختلف روز جامعه از اولویت های اصلی مجموعه اوقاف استان یزد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.