صدور بیش از ۷ هزار سند برای اراضی کشاورزی استان هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان از صدور و تحویل هزارمین سند حدنگاری اراضی کشاورزی در شهرستان میناب خبر داد.

طی مراسمی با حضور استاندار و رئیس کل دادگستری هرمزگان، اسناد صادره در خصوص اراضی کشاورزی بخش تیرور شهرستان میناب به مالکین آن‌ها اعطا شد.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این مراسم  گفت : اجرای قانون حد نگاری و صدور اسناد تک برگ اراضی ملی به ویژه اراضی کشاورزی با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس قوه قضائیه، با تعامل و همکاری خوب دستگاه قضایی و دولت در استان هرمزگان شروع شد که به نتایج بسیار خوبی نیز منجر شده است.

 قهرمانی گفت: از حدود ۱۳۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان هرمزگان تاکنون برای حدود ۶۰ هزار هکتار، سند تک برگ صادر شده است.

او گفت: برای این اراضی بیش از ۷ هزار جلد سند صادر شده که مساحتی معادل ۴۵ درصد از مجموع زمین‌های کشاورزی استان هرمزگان را شامل می‌شود.

قهرمانی با بیان اینکه سال گذشته برای بیش از ۳۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان هرمزگان سند تک برگ صادر شد، گفت: با توجه به این آمار، شاهد رشد بیش از ۶ برابری در حوزه صدور اسناد تک برگ برای اراضی زراعی استان هستیم.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان گفت: یکی از اقدامات ویژه و موفقی که در ارتباط با این موضوع در استان هرمزگان انجام شده این است که مسئولان و کارشناسان ادارات ثبت اسناد، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی به درب منازل مردم مراجعه کردند و درخواست‌های مالکین اراضی کشاورزی را تحویل گرفتند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با اجرای این طرح در عرض دو هفته حدود ۱۳ هزار درخواست برای حدنگاری اراضی کشاورزی با مراجعه به مردم اخذ شد.

او گفت: این در حالی است که تعداد درخواست‌های مردمی برای حدنگاری اراضی کشاورزی پیش از اجرای این طرح و در سال ۱۴۰۱ تنها ۵۰۰ فقره بود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: در مراسمی که امروز به صورت نمادین برگزار شد ، هزارمین سند حدنگاری اراضی کشاورزی در حوزه شهرستان میناب در راستای گفتمان خدمت رسانی مطلوب با حضور مسئولان، به مردم تحویل داده شد.

مجتبی قهرمانی با بیان اینکه کاهش دعاوی و ورودی پرونده به دستگاه قضا و مقابله با سودجویان از جمله مزایای صدور اسناد حدنگاری اراضی کشاورزی است، گفت: صدور سند مالکیت برای اراضی زراعی و ملی، راهکاری مهم برای جلوگیری از جنگل خواری، کوه‌خواری، زمین خواری و ساحل خواری است که بر این اساس، اجرای این طرح با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه در سال گذشته با اجرای پروژه مشابهی برای ۱۰۰ درصد از اراضی ملی شامل منابع طبیعی، سواحل و حتی جنگل‌های حرا سند تک برگ صادر شد، گفت: اتمام پروژه حدنگاری و صدور سند اراضی کشاورزی هم به نفع کشاورزان و مردم و هم به نفع مجموعه نظام و کشور خواهد بود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.