دبیرخانه هفته فرهنگی هنری حافظ تشکیل جلسه داد

معاون امور فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به تشکیل جلسه دبیرخانه آیین هفته فرهنگی هنری حافظ گفت: امسال بنا داریم رویداد یادروز حافظ را به هفته فرهنگی هنری حافظ ارتقا بخشیم.

نخستین نشست دبیرخانه آیین هفته فرهنگی هنری حافظ با حضور غلامرضا خوش‌اقبال، معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و دبیر اجرایی هفته فرهنگی هنری حافظ و همچنین نمایندگانی از مرکز حافظ شناسی، شهرداری شیراز، صدا و سیمای مرکز فارس، دانشگاه شیراز و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در دفتر معاونت فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، ۱۳ تیرماه در شیراز برگزار شد.

غلامرضا خوش‌اقبال، معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این جلسه گفت: امسال بنا داریم با توجه به تجربه بسیار خوبی که از برنامه‌های هفته فرهنگی هنری سعدی داشتیم رویداد یادروز حافظ را به هفته فرهنگی هنری حافظ ارتقا بخشیم.

او گفت: این مهم با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور و همچنین اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی دیگر استان‌ها و در تمام کشور به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

خوش‌اقبال اظهار کرد: یادروز حافظ امسال با نگرشی متفاوت نسبت به اصل برنامه‌ها طراحی شده و تصمیم بر آن است که با نگاهی جدیدتر، برنامه‌های متنوع‌تری برای عموم مردم ایران و همچنین استان فارس برگزار شود؛ از این‌رو نشستی با همت عالی رئیس انجمن مفاخر فرهنگی ایران ترتیب داده شده است تا هفته فرهنگی هنری حافظ به صورت ملی و بین‌المللی دنبال شود.

معاون ارشاد فارس یادآور شد: نخستین جلسه ملی این رویداد با حضور نمایندگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت علوم و فناوری، سازمان یونسکو، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مسئولان استان فارس و با همراهی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار خواهد شد.

او گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هم برای برگزاری این آیین ارزشمند را برنامه‌ریزی و اجرای آن را با همت عالی سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی استان در دستور کار خواهند داشت.

خوش‌اقبال، رویداد‌های این آیین را در پایان هفته منتهی به بیست مهرماه دانست و ادامه داد: از هر پیشنهادی برای بهتر برگزار شدن این آیین استقبال خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.