صدور هزار و ۲۵۹ مجوز الکترونیکی درخواست کسب و کار در حوزه نظام مهندسی گلستان

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی گلستان از صدور هزار و ۲۵۹ مجوز الکترونیکی درخواست کسب و کار در استان خبر داد.

محمد توان گفت: پیرو مصوبات هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی، مجوز‌های مربوط به اداره کل راه و شهرسازی شامل ۱۴ عنوان مجوز کسب و کار در حوزه صدور پروانه اشتغال به کار می‌باشد که از ابتدای سال هزار و ۲۵۹ پروانه اشتغال به کار در رشته‌های هفت گانه مهندسی ساختمان صادر شده است.

او افزود: از این تعداد هزار و ۷۳ پروانه اشتغال به کار متعلق به مهندسان (شخص حقیقی) در صلاحیت‌های طراحی – نظارت و اجرا، ۱۲۶ پروانه برای اشتغال به کار برای سازندگان مسکن و ساختمان (شخص حقوقی) و یک پروانه برای سازندگان انبوه سازان مسکن و ساختمان است.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی ۱۸ پروانه اشتغال به کار برای کاردان‌ها و ۴۱ پروانه اشتغال به کار برای معماران تجربی صادر شده است.

توان ادامه داد: گفتنی است که مهندسان، کاردان‌ها و معماران تجربی (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) گلستانی می‌توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی سپامک به آدرس www.sepamak.murd.ir نسبت به صدور، تمدید، تجدید، ارتقا و دریافت پروانه اشتغال به کار خود اقدام کنند.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه این اقدام با هدف تسهیل‌گری و تسریع در روند پاسخگویی به درخواست‌های مردم انجام می‌شود، گفت: متقاضیان همچنین می‌توانند از طریق سامانه پاتمک به آدرس www.patmak.mrud.ir تعرفه‌های مذکور را به صورت اینترنتی و بدون حضور در شعب بانک‌ها پرداخت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.