کارگاه آموزشی طبخ آبزیان در خرم آباد برگزار شد‌

مدیرکل شیلات لرستان گفت:هدف از برپایی کارگاه آموزشی، فرهنگ سازی برای استفاده بیشتر از ماهیان و آبزیان در سبد غذایی خانوار‌ها و آشنایی هرچه بیشتر با فواید غذا‌های دریایی است.

کیارش بیرانوند، مدیرکل شیلات لرستان  با بیان اینکه تولید ماهی و افزایش سرانه مصرف ماهی (آبزی مصرفی) از وظایف این سازمان است، افزود:در لرستان با توجه به حجم بالای تولید ماهی، اما متاسفانه سرانه مصرف بسیار پایین است که یکی از راهکار‌های فرهنگ سازی در زمینه مصرف آبزیان، برگزاری جشنواره‌ها و دوره‌های آموزشی طبخ آبریان است.

او با بیان اینکه در کشور‌های پیشرفته سرانه مصرف بیش از ۵۰ کیلو می‌باشد، گفت:در حال حاضر سرانه مصرف در استان از ۴ کیلو به ۸ کیلو افزایش یافته است، ولی از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم که شیلات استان با برگزاری برنامه‌های ترویجی از جمله کارگاه‌های آموزشی و جشنواره‌های طبخ آبزیان تلاش در ارتقا و رشد این آمار دارد.

بیرانوند تاکید کرد:مصرف ماهی در سلامت افراد و جامعه نقش بسیار مهمی دارد و هر چقدر مصرف ماهی و آبزیان افزایش داشته باشد می‌توانیم در سلامت مردم ایفای نقش کنیم.

 مدیرکل شیلات لرستان ادامه داد:جشنواره طبخ آبزیان سالانه در تمام نقاط استان برگزار می‌شود که امسال در مرکز استان برگزار شد و هدف اصلی این جشنواره افزایش سرانه مصرف در میان خانواده هاست.

اوبیان کرد: تا پایان امسال یک جشنواره بزرگ و ملی در استان و شهرستان الیگودرز برگزار می‌شود.

 مدیرکل شیلات لرستان  گفت: در اختتامیه جشنواره طبخ غذا آبزیان برنامه‌های متنوعی از جمله آموزش طبخ آبزیان، مسابقه ماهیگیری و... با همکاری امور بانوان و امور اجتماعی استانداری برگزار خواهد شد.

 بیرانوند تصریح کرد:همچنین در این جشنواره برنامه‌های شاد و متنوعی را خواهیم داشت و به برگزیدگان جشنواره، ماهی اهدا خواهد شد و هیچ محدودیت سنی برای شرکت در جشنواره وجود ندارد و نکته جالب در جشنواره امسال حضور آقایان که بسیار خوشحال کننده است.

 مدیر کل شیلات لرستان در پایان گفت:انتظار داریم، اصحاب رسانه ما را در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره کمک کنند تا بتوانیم مردم را بیشتر از فواید مصرف ماهی آگاه و به سلامت جامعه کمک کنیم.

 بنا به این گزارش در این کارگاه آموزشی که جمعی از بانوان و آقایان حضور داشتند، خانم بهرامی مربی توانمند و باتجربه حرفه‌های طبخ آبزیان را ارائه کرد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

 

برچسب ها: شیلات ، کارگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.