مرحله دوم رقابت بیش از ۱۵ هزار داوطلب یزدی در کنکور سراسری

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در یزد گفت: امروز و فردا، ۱۵هزار و ۱۰۳ داوطلب یزدی در مرحله دوم کنکور سراسری بایکدیگر رقابت می‌کنند.

سید محسن میرحسینی نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در یزد با اشاره به اینکه کنکور سراسری نوبت دوم، امروز و فردا، به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: این آزمون در شهر یزد و ۹ شهرستان دیگر استان یزد نیز برگزار می‌شود.
 
او افزود: امسال ۱۵ هزار و ۱۰۳ نفر در استان یزد برای شرکت در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها داوطلب شده‌اند که از این تعداد ۹ هزار و ۷۲ نفر خانم و شش هزار و ۳۱ نفر آقا هستند به این معنا که ۶۰ درصد داوطلبان را بانوان و ۴۰ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.
 
میرحسینی اظهار داشت: داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز، داوطلبان گروه آزمایشی هنر، عصر، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی، فردا صبح و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی عصر فردا به رقابت می‌پردازند.

نماینده سازمان سنجش تصریح کرد: در شهر یزد ۹ هزار و ۴۲۰ داوطلب در سه حوزه دانشگاه یزد، دانشکده فنی شهید صدوقی و دانشگاه علم و هنر آزمون می‌دهند که ۸۵ درصد این داوطلبان (هفت هزار و ۹۸۱ نفر) در حوزه‌های غدیر، فجر، توحید و پردیس علوم حضور می‌یابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.