هفته سوم لیگ والیبال ملت ها

ایران ۰ - فرانسه ۳/ شکستی دیگر برای شاگردان عطایی این بار مقابل قهرمان المپیک

تیم ملی والیبال ایران هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال را با شکست مقابل فرانسه آغاز کرد.

تیم ملی والیبال ایران دو هفته بسیار تلخ و ناامید کننده را در لیگ ملت‌ها پشت سر گذاست و از ۸ بازی ابتدایی خود موفق شد فقط ۲ پیروزی کسب کند و ۶ شکست حاصل کار شاگردان بهروز عطایی بود.

ایران در حالی پا به هفته سوم لیگ ملت‌ها گذاشته که امید ما برای رسیدن به مرحله نهایی مسابقات به کمترین حد ممکن رسیده است.

البته ملی‌پوشان در شرایط عجیبی پا به آنهایم آمریکا گذاشتند و ویزای ۳ بازیکن کلیدی ما از جمله امین اسماعیل‌نژاد، محمد طاهر وادی و آرمان صالحی صادر نشد تا با تیمی متحول شده راهی هفته سوم مسابقات شویم. 

همچنین اوضاع به قدری برای تیم والیبال ایران عجیب بوده که حتی هنوز ویزای سرمربی تیم ملی، یعنی بهروز عطایی صادر نشده و او در دیدار مقابل فرانسه نتوانست تیم ملی را همراهی کند.

ترکیب تیم ایران: سید محمد موسوی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، علی حاجی‌پور، جواد کریمی، مهدی جلوه و محمدرضا حضرت‌پور 

سرمربی: بهروز عطایی به دلیل نداشتن ویزای آمریکا غایب بود.

ترکیب تیم فرانسه: بنجامین تونیوتی، استفان بویر، ترور کلونوت، تیموتی کارل، نیکولاس لگاف، بارتلمی چیننیز و ژنیا گربنیکوف 

سرمربی: آندره جیانی

ایران در ست نخست در امتیاز‌های ابتدایی با فرانسه پایاپای پیش رفت و سپس تا امتیاز ۱۶ فقط یکی، دو امتیاز از حریف عقب بود، اما آن‌ها به یک باره اختلاف را به سه رساندند و پس از نیز با حفظ بالاتر بردن اختلاف با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ پیروز ست اول شدند.

در ست دوم دو تیم نفسگیر و پایاپای پیش می‌رفتند و هر زمان تیمی جلو می‌افتاد حریف جبران می‌کرد. تساوی امتیازات تا ۲۰ ادامه پیدا کرد، اما اشتباهات فردی در دریافت و سرویس و همچنین پوئن سرویس‌های حریف ۳ امتیاز اختلاف ایجاد کرد و در نهایت خروس‌ها ۲۵ بر ۲۲ برنده شدند.

در سومین ست نیز همانند دست قبل دو تیم مساوی پیش رفتند، اما در این ست فرانسه زودتر اختلاف امتیاز ایجاد کرد و وقتی نتیجه ۱۶ بر ۱۳ شد بار دیگر پیشبینی می‌شد که ایران بازی را واگذار کند. در نهایت این ست نیز با درخشش کارل ۲۵ بر ۱۹ به سود خروس‌ها شد تا قهرمان المپیک در یک دیدار تقریبا ساده در سه ست متوالی برنده شود.

این هفتمین باخت ایران در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ بود. شاگردان عطایی در ۹ بازی قبلی خود تنها دو پیروزی داشتند و بار‌ها طعم شکست را چشیدند. با توجه به غیبت چند بازیکن به دلیل مشکل ویزا و همچنین نرسیدن بهروز عطایی به امریکا این باخت چندان هم دور از ذهن نبود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۴ تير ۱۴۰۲
وقتی یه عده برای خودشیرینی مربی داخلی می ذارن باید منتظر این روزا می بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۴ تير ۱۴۰۲
عطایی و تیم همراهش در حد تیم های باشگاهی درجه 2 هستن بدرد تیم ملی نمیخورن. یک تماشاگر بیشتر از این سرمربی مشکلات تیم رو متوجه هستش، جالب اینکه بر این سیستم غلط پافشاری هم داره!!!!! بزارید کنار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۴ تير ۱۴۰۲
غیر ازین بود باید تعجب میکردیم- حیف پول به اینا دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۴ تير ۱۴۰۲
این تیم شده تیم بازنده های دائمی. کجایی کارخانه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۴ تير ۱۴۰۲
کارخانه هم جزو مربی تیم ملی هستش.
آخرین اخبار