توقیف ۳۰۰ دستگاه خودروی ایجادکننده آلودگی صوتی

فرمانده انتظامی گیلان از توقیف ۳۰۰ دستگاه خودرو با اجرای طرح برخورد با خودرو‌های دستکاری شده و ایجاد کننده آلودگی صوتی در استان خبر داد.

سردار عزیزالله ملکی گفت: این خودرو‌ها یکی از عوامل مهم در بروز سوانح و حوادث رانندگی است و پلیس با اجرای طرح ضربتی ۳ روزه برخورد با صاحبان این خودروها، ۳۰۰ دستگاه خودرویی را که از استاندارد خارج شده و ایجاد کننده آلودگی صوتی بود، را در مناطق مختلف استان توقیف کرد.

 فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه اجرای این طرح تا پایان امسال به طور متناوب در دستور کار پلیس قرار دارد، افزود: مالکان خودرو‌های توقیف شده باید با رفع معایب وبازگرداندن خودروی شان به شرایط استاندارد قبلی، خودرو را از پارکینگ خارج کنند. 

وی همچنین علت برخی از حوادث رانندگی در استان همچون واژگونی خودرو و برخورد با عابران پیاده را ناشی از خارج شدن خودرو‌های از استاندارد و دستکاری از سوی مالکان اعلام کرد و گفت: گزارشات مردمی دریافت شده، حاکی از ناراحتی و نگرانی عموم مردم از رفت و آمد خارج از قاعده و قانون خودرو‌های دستکاری شده و دارای آلودگی صوتی در شب هنگام است که پلیس وظیفه خود می‌داند این دغدغه مردم را در اسرع وقت برطرف سازد. 

براساس آمار تلفات سوانح رانندگی گیلان از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ نفر بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.