تشکیل کارگروه برای نظارت بر تولید و عرضه مواد غذایی/ ۵۰ درصد واحد‌های صنفی فاقد مجوز هستند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز با تاکید بر اهمیت سلامت فردی و اجتماعی، گفت که کارگروهی ویژه در دادستانی کرج و با عضویت دستگاه‌های مسئول برای نظارت دقیق بر تولید و عرضه مواد غذایی تشکیل شده است.

 حسن مددی با اعلام تشکیل کارگروهی ویژه در دادستانی کرج در حوزه تولید و عرضه مواد غذایی در کرج از خرداد ماه سال جاری با عضویت دستگاه‌های متولی، گفت: این اقدام در راستای مواد ۲۲، ۲۹۰ و ۲۹۳ قانون آئین دادرسی کیفری و همچنین به لحاظ اهمیت و حساسیت موضوع سلامت فردی و اجتماعی به ویژه در حوزه تولید و عرضه مواد غذایی تشکیل شده است.

 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز افزود: دادستانی این کارگروه را با حضور کارشناسان شبکه بهداشت، شبکه دامپزشکی، اداره نظارت بر اماکن، اتحادیه‌های مربوطه تشکیل داده و بازدید‌های میدانی و مشترک از مراکز عرضه مواد غذایی اعم از کافه رستوران‌ها، فست فودها، سفره خانه‌ها و فروشگاه‌های لبنی، پروتئینی را در برنامه خود قرار داده است.
 
مددی در تشریح دستاورد‌های این کارگروه بیان کرد: بررسی‌های میدانی، بازدید‌های مشترک و گزارشات واصله نشان می‌دهد که برخورد با تخلفات در جریان یک فرآیند گزارش نویسی قرار می‌گرفت و عمدتا منجر به تشکیل پرونده در عرصه تخلفات واحد‌های صنفی عرضه و تولید مواد غذایی گرم و سرد می‌شد که صرفا معطوف به ذکر یک یا دو مورد جزئی از نواقص بود.
 
او می گوید: در بازرسی‌های مشترک این نقیصه تا حدود زیادی مرتفع شده و بررسی‌ها دقیق‌تر و شفاف‌تر شده است.
 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز با انتقاد به نبود نظارت کافی بر اصناف توسط اتحادیه‌های صنفی تاکید کرد: مشاهدات و بررسی‌ها نشان می‌دهد که حداقل بالغ بر ۵۰ درصد از واحد‌های صنفی فعال فاقد مجوز فعالیت هستند که در بررسی‌های انجام شده با نظرات کارگروه، موضوع مجوز‌های قانونی نیز بررسی و با حضور نماینده اداره نظارت بر اماکن عمومی فراجا اخطار‌های لازم صادر می‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.