تعاونی‌ها بیش از ۱۳ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان می‌سازند

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: شرکت‌های تعاونی این استان در قالب طرح نهضت ملی مسکن، تعداد سیزده هزار و ۴۳۴ واحد مسکونی را در دست ساخت دارند.

 خلیل احمد سلامی در حاشیه بازدید از سایت آرمان شهر طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان زاهدان، اظهار کرد: طرح  نهضت ملی تولید و عرضه مسکن  یکی از مهم‌ترین اقدامات مشترک اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان برای رونق دادن به تولید مسکن در این استان است که از سال ۹۹ فرایند اجرایی آن با مشارکت شرکت‌های تعاونی فعال و خوشنام حوزه مسکن استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اراضی مشخص شده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در زاهدان در دو سایت آرمان و تفتان شهر در غرب این شهرستان قرار دارد، افزود: تعداد ۴۶ تعاونی شامل ۳۸ تعاونی مسکن و ۸ تعاونی عمرانی کار ساخت واحد‌های مسکونی را در این طرح بر عهده دارند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در شهرستان سراوان نیز اراضی در سال ۱۴۰۱ توسط اداره کل راه و شهرسازی استان به تعداد ۵ تعاونی عمرانی برای ساخت ۳۹۶ واحد مسکونی تحویل شده است که پیشرفت فیزیکی پروژه حدود ۵ درصد است. 

سلامی گفت: همچنین در حوزه اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان، پس از انعقاد قرارداد با تعداد ۹ تعاونی شامل ۱ تعاونی مسکن و ۸ تعاونی عمرانی، ساخت تعداد ۱۹۲۸ واحد مسکونی به تعاونی‌ها واگذار شد که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه شهرستان چابهار به ۴۰ درصد رسیده است. 

وی اظهار کرد: براساس آخرین آمار اخذ شده در حوزه‌های شمال و جنوب استان، میزان تسهیلات پرداختی امور شعب بانک مسکن به تعاونی‌ها در طرح نهضت ملی مسکن، بالغ بر ۷۷۰ میلیارد تومان گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار