ثبت ۵ هزار و ۵۰۰ مرکز نگهداری کالا شهرستان بهار در سامانه جامع انبار‌ها

فرماندار شهرستان بهار از ثبت ۵ هزار و ۵۰۰ انبار و مرکز نگهداری کالای این شهرستان در سامانه جامع انبار‌ها خبر داد.

مجتبی فیض‌اللهی صبح امروز در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بهار با اشاره به ثبت ۵ هزار و ۵۰۰ انبار و مرکز نگهداری کالا در سامانه جامع انبار‌ها گفت: از جلسه گذشته تاکنون ۲۶۰ مورد بازرسی از انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا‌ها توسط بازرسان انجام شده که مورد مغایر با آنچه در سامانه به ثبت رسیده، نداشتیم.

او با بیان اینکه از این انبار‌ها و مراکز ثبت شده در سامانه ۵۹ فقره نیز صحت‌سنجی انجام شد، گفت: علاوه بر آن اکیپ مشترکی با همکاری فرمانداری، تعزیرات و فرماندهی انتظامی به منظور بازرسی از انبار‌های شهرک صنعتی و صنایع غذایی بهاران تشکیل شد که این اکیپ پنج نفره ۳۰ مورد بازرسی داشتند ضمن اینکه پنج فقره نیز تذکر جدی بابت کالا‌های مشکوک به این واحد‌ها داده شد.

فرماندار بهار با اشاره به پنج فقره تذکر جدی در رابطه با کالا‌های مشکوک، گفت: مقادیر آن چندان قابل توجه نبوده که توقیف و به املاک تملیکی معرفی شود. قاچاق کالا و ارز آثار منفی مختلفی بر اشتغال، درآمد خانواده ها، مباحث امنیتی و فرهنگی وارد می‌کند و در حوزه سرمایه گذاری و تولید مشکل بزرگی را برای کشور به بار می‌آورد که جلوگیری از این معضل حساسیت دولت و دستگاه‌ها و مردم را می‌طلبد.

فیض‌اللهی گفت: شهرستان بهار شاهراه ورودی از غرب کشور بوده و به لحاظ فرهنگی ترغیب و تشویق مردم به خریداری تولیدات داخلی کمک قابل توجهی در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواهد داشت و تعمیم آن به تمام جامعه به طور قطع از نقش مؤثری در حل این معضل برخوردار خواهد بود.

او با اشاره به برداشت غیرمجاز سیلیس از اراضی بخش مرکزی گفت: براساس گزارش اهالی محلی در منطقه‌ای از روستای چوتاش سنگ سلیس به صورت سطحی برداشت شده و غیرمجاز به فروش می‌رسد که در این رابطه بازرسان معادن چندین بار به منطقه اعزام شده‌اند، اما هنوز در این رابطه چیزی مشاهده نشده است.

فرماندار بهار گفت: در صورت مشاهده چنین مواردی به طور قطع خودروی مورد نظر توقیف و به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

فیض‌اللهی گفت: در رابطه با توزیع لاستیک در شهرستان گفت: نظارت مستمر توسط دستگاه‌های ذیربط در بحث توزیع لاستیک توسط فروشگاه‌های عرضه لاستیک در شهرستان وجود دارد و تاکنون موردی از عرضه خارج از شبکه مشاهده نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.