ارائه بیش از ۲ هزار خدمت حقوقی به مددجویان کمیته امداد همدان

رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان از ارائه ۲ هزار و ۲۰۰ خدمت حقوقی به مددجویان کمیته امداد این استان خبر داد.

کمیته امدادحسین روغنکار با بیان اینکه خدمات حقوقی مختلفی در سال گذشته به مددجویان تحت حمایت استان همدان ارائه شده است، گفت: توانمندسازی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد یکی از برنامه‌های مهم این نهاد است که ارائه خدمات حقوقی، مشاوره‌ای و قضایی به خانوار‌های تحت حمایت یکی از بسته‌های خدماتی این نهاد در جهت توانمندسازی آن‌هاست.

او با بیان اینکه در سال گذشته از سوی واحد حقوقی این نهاد، دو هزار و ۲۰۰ مورد خدمات حقوقی شامل امور حقوقی، آموزش و مشاوره به مددجویان ارائه شده است، گفت: میز خدمت حقوقی برای کمک به مددجویان در امور حقوقی و ارتقای سطح آگاهی آنان ایجاد شده و مشکلات حقوقی، عدم توانایی برای احقاق حق و جلوگیری از پایمال شدن حقوق مددجویان تحت حمایت این نهاد از دلایل تشکیل آن است.

رئیس اداره حقوقی کمیته امداد همدان گفت: با انجام رسیدگی به پرونده‌های قضایی و استیفای حقوق مددجویان در حوزه‌هایی از قبیل خانواده، ارث، دعاوی حقوقی کارگری و کارفرما و مالی تاکنون خانواده‌های متعددی به توانمندی رسیده و از چرخه حمایت امداد خارج شده‌اند.

روغنکار گفت: تنظیم ۵۰ مورد اظهارنامه، ۸۸ مورد دادخواست، ۵ مورد شکوائیه، ۷۴ مورد لایحه دفاعیه و ۴۱ مورد شرکت در جلسات دادرسی مددجویان از جمله اقدامات حوزه حقوقی کمیته امداد استان همدان در سال گذشته بوده است.

او با اشاره به همکاری ۳۰ نفر از وکلای نیکوکار استان با کمیته امداد همدان گفت: با همکاری کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضائیه در سال گذشته تعداد ۱۲۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این استان جهت رسیدگی به مشکلات حقوقی، به مراکز فوق معرفی شد.

رئیس اداره حقوقی کمیته امداد همدان گفت: دوره‌های آموزشی حقوقی برای افزایش سطح آگاهی مددجویان تحت حمایت برگزار می‌شود که در سال گذشته بیش از ۶۴۰ مددجوی همدانی از ۱۵ دوره متنوع آموزش حقوقی مجازی این نهاد به‌صورت رایگان بهره‌مند شدند.

روغنکار در ادامه از وکلای خیر و نیکوکار دعوت کرد به‌منظور حل مشکلات حقوقی مددجویان تحت حمایت با این نهاد همکاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.