ساماندهی بیش از ۴۰ هزار مترمربع فضای سبز طبیعی و گلخانه‌ای در پایانه‌های اصفهان

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: بیش از ۴۰ هزار مترمربع فضای سبز طبیعی و گلخانه ای ساماندهی شده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: بیش از ۴۰ هزار مترمربع فضای سبز طبیعی و ۸۵۰ مترمربع فضای گلخانه‌ای کوچک (پاسیو) در پایانه های مسافربری ساماندهی شده است.

ابوالفضل توکلی با تاکید بر اهمیت حفظ و نگهداری درختان و فضای سبز شهری افزود: سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان در راستای ایجاد نشاط اجتماعی به حفظ فضای سبز شهری سالم برای مسافران ، طرح  ساماندهی فضای سبز شامل، آبیاری، هرس، حذف علف هرز و مبارزه با آفات و بیماری‌ها برای کاشت گل‌های فصلی و دائمی، گل‌های آپارتمانی، گیاهان پوششی، درخت و درختچه و نگهداری فضای سبز را اجرا کرده است .

او گفت:  پایانه های مسافربری اصفهان بیش از ۴۰ هزار متر مربع فضای سبز طبیعی و ۸۵۰ متر مربع گلخانه کوچک (پاسیو) تزئینی دارد که تاکنون کاشت ۳ هزار مترمربع گل، ۲۰ هزار مترمربع چمن و ۵۵۰۰ درخت و درختچه توسط سازمان پایانه‌های مسافربری اصفهان انجام شده است.

توکلی با اشاره به اینکه بیشترین فضای سبز مربوط به پایانه‌های مسافربری کاوه، صفه و جی است، گفت: پایانه کاوه با دارا بودن هشت گلخانه کوچک (پاسیو) که شامل پاسیو، کاکتوس با بیش از ۵۰ نوع، انواع آگاو، ساکولنت و کاکتوس، پاسیوی گل‌های آپارتمانی و پاسیوی درختان موز می‌شود که از نظر بصری زیبایی خاصی به پایانه داده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در ایام نوروز ساماندهی و زیباسازی فضای سبز و گلخانه‌های کوچک (پاسیوهای) پایانه‌ها شامل تعویض چمن، گل و گیاه و ساماندهی فضای داخل و بیرون پاسیو‌ها صورت گرفته است، تصریح کرد: برای ساماندهی و حفظ کیفیت و کمیت فضای سبز در سه ماه نخست امسال حدود ۱۲ هزار گلدان گل فصل و دائم در سطح فضای سبز پایانه‌ها کاشته شد که از این تعداد گل حدود ۵۷۰۰ گلدان در گلخانه پایانه مسافربری جی با مساحتی حدود ۳۰۰ مترمربع و ۵۹۰۰ گلدان در سطح پایانه‌ها کاشته شده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار