کشف و انهدام شبکه جاسوسی موساد در ترکیه

رسانه‌ها از بازداشت ۷ عضو شبکه جاسوسی موساد در ترکیه خبر دادند.

دیلی صباح در گزارشی اعلام کرد که سازمان اطلاعات ملی ترکیه (MIT) پس از ماه‌ها تجسس، یک سلول  متشکل از ۵۶ عامل غیرترکیه‌ای را کشف کرد که متعلق به شبکه جاسوسی موساد (سازمان اطلاعات اسرائیل) هستند.

واحد ضدجاسوسی سازمان اطلاعات ملی ترکیه به همراهی شعبه ضد تروریسم اداره پلیس استانبول ۷ نفر را دستگیر کرد که همگی به همکاری با موساد اعتراف کردند. این هفت نفر بخشی از ۵۶ نفری هستند که با ۹ شبکه جاسوسی موساد در تل‌آویو در ارتباطند و توانایی انجام عملیات در مقیاس بین‌المللی را دارند.

اسنادی که سازمان اطلاعات ملی ترکیه به دست آورده نشان می‌دهد جاسوسان اطلاعات اتباع خارجی را از طریق یک روش مسیریابی آنلاین، ردیابی حرکات خودرو از طریق جی‌پی‌اس، هک کردن شبکه‌های محافظت شده با رمز عبور دستگاه‌های Wi-Fi و یافتن مکان‌های خصوصی جمع‌آوری می‌کنند. این سلول متشکل از شهروندان کشور‌های مختلف خاورمیانه بود که از چندین وب سایت جعلی به زبان‌های مختلف (اغلب عربی) برای به دست آوردن مکان‌های فنی و آدرس‌های IP واقعی استفاده می‌کرد.

تمامی ارتباطات بین عوامل موساد در ترکیه و خارج از کشور از طریق خطوط تلفن همراه یکبار مصرف متعلق به افراد جعلی در اسپانیا، انگلیس، آلمان، سوئد، مالزی، اندونزی و بلژیک انجام می‌شد.

پیشتر از این در خرداد ماه هم سرویس اطلاعاتی و نیرو‌های امنیتی ترکیه در شهر استانبول، یک هسته جاسوسی جدید وابسته به موساد اسرائیل متشکل از ۱۵ نفر را منهدم کردند. براساس اطلاعات رسمی، پس از یک سال و نیم پیگیری اطلاعاتی و امنیتی مشترک، اطمینان حاصل شد که این هسته اقدام به فعالیت جاسوسی علیه یک شرکت و ۲۳ فرد دارای روابط تجاری با ایران می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۸:۴۷ ۱۳ تير ۱۴۰۲
پس از یک سال و نیم پیگیری اطلاعاتی و امنیتی مشترک با ایران
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۸:۴۳ ۱۳ تير ۱۴۰۲
سلام عردوقان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۲ تير ۱۴۰۲
1000 تبریک به مش رجب که با اسراییل رفیق فابریک میشود
آخرین اخبار