اختتامیه جشنواره «هنر آسمانی» با معرفی آثار برتر طلاب

نهمین جشنواره «هنر آسمانی» با معرفی آثار برتر طلاب در تبیین دستاورد‌های نظام اسلامی، عفاف و حجاب، مسجد طراز اسلامی، حکومت اسلامی و ولایت فقیه، آسیب‌های اجتماعی و یکصدمین سال باز تاسیس حوزه علمیه قم پایان یافت.

نهمین جشنواره «هنر آسمانی» در سه بخش شعر، داستان و پژوهش هنر برگزار شد؛ ۶۰۹ هنرمند حوزوی مشارکت داشتند که در مقایسه با دوره قبل آثار ارائه شده ۳۷ درصد افزایش یافته است.

هزار و ۶۷۷ اثر در موضوعات تبیین دستاورد‌های نظام اسلامی، عفاف و حجاب، مسجد طراز اسلامی، حکومت اسلامی و ولایت فقیه، آسیب‌های اجتماعی و یکصدمین سال باز تاسیس حوزه علمیه قم به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

آیت الله نوری همدانی در پیامی به آیین اختتامیه این جشنواره گفت: جشنواره هنر آسمانی دورنمایی از حضور موثر هنرمندان حوزوی در عرصه‌های نوین تبلیغی و زمینه ساز کشف استعداد‌های فرهنگی- هنری حوزویان و هم گرائی و ارتقاء جایگاه و تاثیر گذاری آنان است و می‌تواند علاوه بر توسعه عرصه‌های مختلف تبلیغی، هنر متعالی را که برآمده از اندیشه و تفکر عمیق و والای دینی است، به منصه ظهور برساند.

وی در ادامه آورده است: در طول سال‌هایی که بر عمر با برکت حوزه‌های علمیه گذشت تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی و اجتماعی علمای گرانقدر توانست ابعاد مختلفی از حضور اجتماعی حوزویان را رقم بزند و طلاب و مبلغان دینی از ابزار‌های گوناگون جهت تبلیغ احکام و اعتقادات دینی استفاده کردند.

آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه هم در این مراسم، هنر را از اضلاع اصلی همه تمدن‌ها برشمرد و گفت: هیچ تمدنی برای رشد و شکوفایی بی نیاز هنر نیست.

وی با بیان اینکه هنر در دنیای معاصر در ذیل فرهنگ غربی و دور از عالم معنوی و قدسی است افزود: همه هنرمندان متعهد و انقلابی باید این معادلات را به سمت معنویت سوق دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به توجه علمای حوزه از گذشت تاکنون به مقوله هنر گفت: برای نهادینه شدن هنر معنوی باید شور و هیجان انقلابی با علم و دانش و معرفت عجین شود.

بخش بین الملل جشنواره هنر آسمانی که امسال برای نخستین بار برگزار شده است، پس از ارزیابی آثار طلاب غیر ایرانی و مشخص شدن آثار برتر پایان خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار