نقش اثر گذار دانشگاه‌ها در تامین امنیت روانی جامعه

رئیس کل دادگستری استان اردبیل به نقش اثرگذار دانشگاه‌ها در تامین امنیت روانی جامعه تاکید کرد.

حجت الاسلام حسین کثیرلو در نشست با رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی را مهم دانست و گفت: روسای قوای سه گانه دارای اهداف مشترکی بوده و با تعامل و هم افزایی بر حل مشکلات مردم تاکید دارند.

او با اشاره به هماهنگی و تعامل دستگاه‌های اجرایی استان و دستگاه قضائی، افزود: مبارزه با فساد در حوزه‌های مختلف و امنیت روانی جامعه دو موضوع مهمی است که مقام معظم رهبری نیز همواره بر آن تاکید دارند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه با همکاری دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و قضائی شاهد امنیت مثال زدنی در استان هستیم، ادامه داد: در بحث امنیت روانی جامعه و مباحث فرهنگی نیز پای کار هستیم و در این خصوص نقش دانشگاه‌ها بسیار موثر و اثرگذار است.

حجت الاسلام کثیرلو به ضرورت تبیین مسائل اعتقادی و مذهبی از طریق فضای مجازی تاکید کرد و گفت: تحقق منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

او با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص پیشگیری از وقوع جرم و سند تحول قضائی، افزود: در بحث اغتشاشات سال گذشته نیز با بهره گیری از موضوع پیشگیری موفق عمل کردیم و کمترین خسارت‌ها را در استان اردبیل داشتیم.

او به ضرورت تقویت ارتباط میان دستگاه قضائی و دانشگاه محقق اردبیلی تاکید کرد و گفت: دستگاه قضائی استان آماده ارائه هرگونه کمک در حوزه‌های مختلف به دانشگاه محقق اردبیلی است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل همچنین خواستار برگزاری برنامه‌های فرهنگی ویژه برای دانشجویان خارجی دانشگاه محقق اردبیلی شد.

اسماعیل چمنی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز ضمن تبریک هفته قضائیه و ارائه گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: جامعه دانشجویی این دانشگاه در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار دانشجو است که از این تعداد بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانشجوی داخلی و بیش از ۵۰۰ دانشجوی خارجی هستند.

او با اشاره به نقش دیپلماسی علمی در رشد و توسعه کشور، افزود: جذب دانشجویان خارجی جزو برنامه‌های دانشگاه محقق اردبیلی بوده و در همین راستا طبق پیش بینی‌ها و برنامه ریزی‌های صورت گرفته تعداد دانشجویان خارجی این دانشگاه از ابتدای سالتحصیلی آینده به بیش از یک هزار نفر افزایش خواهد یافت.

رئیس دانشگاه معین استان اردبیل حضور دانشجویان خارجی در استان را فرصت مغتنمی برای رشد اقتصادی، گردشگری و فرهنگی دانست و گفت: این دانشجویان می‌توانند پس اتمام تحصیلات خود به عنوان سفیران فرهنگی ایران در کشور خود حضور یابند.

چمنی با اشاره به تدابیر و درایت رئیس کل دادگستری استان در خصوص همراهی مجموعه دانشگاه در بحث مدیریت اغتشاشات اخیر، اظهارامیدواری کرد: شاهد گسترش بیش از پیش عدالت در سطح استان و کشور باشیم.

حجت الاسلام محمدرضا مصلح نیا، سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش، گفت: حمایت‌های دادگستری از دانشگاه محقق اردبیلی مثال زدنی بوده و آرامش و امنیت خاطر ایجاد شده توسط دادگستری در خصوص اغتشاشات سال گذشته نیز گواه این مطلب است.

او با اشاره به فعالیت‌های اثرگذار دستگاه قضایی، افزود: نقش دستگاه قضائی در اعتمادسازی در جامعه بسیار مهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.