واکنش پاپ به هتک حرمت قرآن در سوئد

رهبر کاتولیک‌های جهان حادثه اخیر قرآن سوزی در سوئد را مردود و محکوم دانست.

پاپ فرانسیس در گفتگو با روزنامه اماراتی الاتحاد گفت که از آزادی بیان نباید به عنوان بهانه‌ای برای اهانت به دیگران بهره برداری شود.
وی با عصبانیت از مجوز پلیس سوئد برای برگزاری تجمع اهانت به قرآن گفت: «در قبال چنین رفتار‌هایی احساس خشم و انزجار می‌کنم. هرکتابی که پیروانش آن را مقدس می‌شمارند، باید مورد احترام قرار گیرد وهرگز نباید از آزادی بیان به عنوان بهانه‌ای برای تحقیر دیگران مورد بهره برداری قرار گیرد.»

پاپ فرانسیس در ادامه با اشاره به اینکه «ماموریت ما تبدیل حس دینی به همکاری و برادری و اعمال خیر محسوس است»، تاکید کرد: «آینده همکاری بین ادیان مبتنی بر اصل اقدام متقابل، احترام به دیگری و حقیقت است.»

رهبرکاتولیک‌های جهان در پایان خاطرنشان کرد: «امروز به سازندگان صلح نیاز داریم نه سازندگان اسلحه. به سازندگان صلح نیاز داریم نه محرکان درگیری ها. به مردان آتش نشان نیاز داریم نه آتش افروز. به مبلغان آشتی نیاز درایم نه تهدیدکنندگان به ویرانی. یا تمدن برادری و یا دشمنی ارتجاعی… یا ساختن آینده با همدیگر و یا اینکه آینده‌ای درکار نباشد.»

مقامات سوئد پیش از این اجازه سوزاندن یک قرآن در مقابل مسجدی در استکهلم پایتخت این کشور را صادر کرده بودند. این اتفاق دو هفته پس از آن رخ داد که دادگاه تجدیدنظر سوئد از ممنوعیت تظاهراتی که آتش زدن قرآن‌ها را سازماندهی می‌کند، خودداری کرد.

حادثه سوزاندن قرآن به دست یک سوئدی با اصالت عراقی (۳۷ ساله) محکومیت گسترده‌ای را در جهان عرب و اسلام برانگیخته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۳۵ ۰۷ مرداد ۱۴۰۲
به جای این کارها بچسبید به مشکلات مملکتی
Iran (Islamic Republic of)
حبیب طاهری
۱۴:۲۱ ۲۹ تير ۱۴۰۲
فقط این بی شرف را یجوری باید آتیش بزنیم تا دل مسلمانان یکم آروم بگیره
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۱:۲۶ ۱۳ تير ۱۴۰۲
از پاپ مسیحی صدا درومد از سلبریتی های نفوذی، دم درنیومد، مرگ بر منافق
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۷:۴۵ ۱۲ تير ۱۴۰۲
آقای پاپ شما الآن باید بروید سوئد نزد شخص کارل گوستاف پادشاه سوئد بنشینی و او را متقاعد کنی که این قرآن سوز را به مسلمانان مسترد کند تا غائله ختم شود. حتی اگر شخص شما پاپ فرانسیس هم قرآن را بسوزانید ما مقابله به مثل نخواهیم کرد چون این کتب الهی همگی حرمت دارند و ما هم صاحب داریم. بابا داعش هم قرآن نمی سوزاند. ولی سوئد سوزاندن قرآن را قانونی تصویب در مجلس کرده به مصوبات مجلسش تصویبنامه صادر کرده است. اگر این رویه به دیگر کشورها تسری پیدا کند از بمب اتم و غیره و ذلک هم خطرناکتر است. مگر اینکه شما میلتان باشد تا دو میلیارد مسلمان را به قتلگاه برده و مثل کشف قاره امریکا سلاخی کنید. آیا قصد شما اینست جناب پاپ فرانسیس؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۲ تير ۱۴۰۲
لعنت به دشمنان کتاب خدا و دشمنان پیامبر رحمه اللعالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۲ تير ۱۴۰۲
پاپ می داند که کتاب آسمانی قرآن کاملترین کتاب هاست که از جانب خداوند نازل شده و نمونه ی آن سوره ی مریم(س) و دیگر ادیان و پیامبران که در قرآن آمده و هتک حرمت به قرآن هتک حرمت به همه ی ادیان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۲ تير ۱۴۰۲
درخت از تو خودش کرم میکنه. طرف عراقی و عرب زبان و صد درصد مسلمان بوده که به دین خودش پشت کرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۲ تير ۱۴۰۲
خودتون ببینید که مسلمان ها چقدر مرتقی هستند. شما به قرآن اهانت می کنید و به پیامبر (ص) نیز اهانت می کنید ولی مسلمانان هرگز به کتاب ادیان دیگر و پیامبران الهی اهانت نمی کنند چون همه پیامبران رو پیامبران خود می دانند.
همین براتون بس که مسلمانان مترقی و پیشرفته هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۲ تير ۱۴۰۲
پاپ برای منافغ خودش صحبت می‌کند می‌ترسد که بخاطر این فتنه و بی حرمتی غربی ها، مسلمانان بخاطر خشمی که دارند دوباره باهم متحد شوند. و سوئد را روی سر اروپایی ها خراب کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۲ تير ۱۴۰۲
پاپ در مورد اعتراضات در فرانسه نظری ندارد؟ در مورد ایران که خیلی غیرتی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۲ تير ۱۴۰۲
تعجب پاپ بعد از چند روز یک بخاری از خودش نشون داد
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۲:۲۸ ۱۲ تير ۱۴۰۲
پاپ اعظم بدان و آگاه باشد او برادر عراقی بنده است که بنا به شهوادی جز جوامع مسیحی عراق بودن که اسیر نبرد آرماگدون ویا جنگ آخرالزمان بنیاد گرایان مسیحی آمریکا شده است که بنا به شهادت کتاب مقدس قرار بود که در سال ۲۰۰۰ میلادی مسیح ظهور کند و یک عدد طیاره از آسمان هفتم بر زمین فرو اید و مسیحیان شاهد ظهور مسیح باشند سپس با مسیح سوار بر آن طیاره شده و به بهشت جاودانی عزیمت کرده و از آنجا شاهد نابودی زمین و سوخته شدند ما مسلمانان در دوره زمینی باشیم که این پیش بینی کتاب مقدس بوقوع نپیوست او سپس عضو بسیج مردمی عراق شد و سپس با ندیدن خیر از دین و مذهب دست به چنین کاری زده است شک نکنید که امروز او عقده های پنهان خود را در حال سوزاندن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۲ تير ۱۴۰۲
سوئد نخواهد ماند
France
شاهرخ
۱۱:۱۰ ۱۲ تير ۱۴۰۲
پیامبر اسلام (ص) آخرین پیامبر جهان است و هتک حرمت کتاب آسمانی دین اسلام، هتک حرمت تک تک ادیان قبلی هست. باید با انتشار قسمتهایی از قرآن که در توصیف انبیاء گذشته آمده به عینه برای پیروان آن ادیان نشان داد که با سوزاندن قرآن نام و آثار پیامبران آنها نیز مورد هتک حرمت قرار گرفته. به نوعی دو هدف را میتوان پیش برد یکی آشنایی مردم دیگر ادیان و جهان با قرآن و همچنین محکومیت این عمل.
آخرین اخبار