ارتقاء و احیاء واگن‌های نسل اول خطوط مترو تهران

پروژه ارتقاء واگن‌های نسل اول خطوط شبکه مترو پایتخت به مرحله اجرایی شدن رسیده است.

پروژه ارتقاء واگن‌های نسل اول قطار‌های شهری که از بهمن ماه سال گذشته با حمایت‌های شهردار تهران و همچنین کمک‌ها و پیگیری شرکت بهره‌برداری مترو رسماً آغازشد، با هدف رفع معایب واگن‌های DC و بهبود شرایط عملکردی آن‌ها مدنظر متولیان امر قرار‌گرفت و از تیرماه امسال، اولین نمونه از این واگن‌ها آماده سرویس‌دهی در خطوط شبکه مترو پایتخت شده است.

در جریان تغییرات صورت‌گرفته این واگن ها، نه تنها شکل بدنه و رنگ آمیزی آن دچار تحول خواهد شد بلکه کابین راننده نیز برای رفاه حال بیشتر راهبر آن مشمول طراحی‌های مثبتی شده‌است. ازسوی دیگر کمپرسور ترمز و سیستم اتصالات برقی بین واگن‌ها ارتقاء یافته و مهمترین نکته این تغییرات به قطعه مهم و اساسی بوژی واگن‌ها باز می‌گردد؛ در حقیقت با تغییرات اعمال شده روی واگن‌های نسل اول که بعضاً بوژی آن‌ها مشکل پیدا کرده و به نظر از حیث کارکرد بلااستفاده شده بودند، حالا امکان احیاء این دست از واگن‌ها مهیا شده و می‌توان واگن‌های ارتقاء یافته را مجدداً در شبکه خطوط مترو به کار گرفت.

این امر به معنای صرفه جویی حداقل یکصد هزار یورویی در تعمیرات و به‌روز رسانی هر واگن بوده و اتفاقی تاثیرگذار برای ناوگان حمل و نقلی مترو تهران و سایر کلانشهر‌ها به شمار می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار