تنوع زیست جانوری در لرستان به بیش از ۳۰ درصد رسیده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: تنوع زیست جانوری در این استان طی چند سال اخیر به دلیل نظارت و پایش های مناطق حفاظت شده از ۲۵ به بیش از ۳۰ درصد رسیده است.

علی سالاروند بیان کرد:طی سال های اخیر تنوع زیستی در این استان گسترده تر شده است به نحوی که علاوه بر افزایش جمعیت گونه های متفاوت در این استان به ویژه در مناطق حفاظت شده، تعداد تنوع زیستی نیز افزایش داشته است.

وی با اشاره به وجود گونه های اندمیک و منحصر به فرد در استان و پایش و حفاظت های گسترده از این گونه ها اظهار داشت: رکوردهای جدیدی از چند گونه وزغ، ماهی کور و پرندگان در استان ثبت شده است.

وی با اشاره به ثبت گونه های جانوری مختلف توسط دوربین های پایش و محیط بانان در سطح استان ادامه داد: منطقه حفاظت‌شده‌ سفیدکوه خرم‌آباد و پناهگاه حیات وحش سفیدکوه ازنا در سال گذشته مجهز به سیستم پایش تصویری برخط شدند.

سالاروند گفت: هوشمندسازی مناطق حفاظت‌شده برای ارتقا و افزایش ضریب حفاظتی این مناطق بسیار مفید است که لرستان در راستای سیاست‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور در این حوزه پیشگام می باشد.

وی ادامه داد: بر اساس میانگین جهانی، به ازای هر هزار هکتار باید یک محیط‌بان بکارگیری شود و باتوجه به اینکه ۳۲۲ هزار هکتار منطقه تحت مدیریت و ۱۳۶ هزار هکتار منطقه شکار و صید ممنوع در لرستان وجود دارد تلاش می شود جهت ایجاد امنیت و حفاظت و هر چه بیشتر، کمبود نیروی محیط بان برطرف و ۲۰ نفر استخدام شود.

منبع: ایرنا

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.